Eventbrite

Helpcentrum

Een evenement organiseren

Je uitbetalingsgegevens toevoegen en beheren

Krijg betaald voor je ticketverkoop door je uitbetalingsgegevens in te voeren. Ga naar je werkblad Financiën en klik op 'Instellingen' om je bankrekening toe te voegen. Selecteer vervolgens 'Bankrekeningen' en klik op 'Bankrekening toevoegen'. Het verwerken van de uitbetaling begint 3 dagen nadat je het evenement met succes hebt afgerond.

Vimeo Thumbnail

In dit artikel

  • Je bankrekening toevoegen of bijwerken
  • Optioneel: stel een uitbetalingsmethode in voor individuele evenementen.
  • Ongebruikte bankrekeningen verwijderen

Je bankrekening toevoegen of bijwerken

Voordat je een uitbetaling kunt ontvangen, moet je eerst een uitbetalingsmethode aan je account toevoegen. Nadat een uitbetalingsmethode is toegevoegd, kan deze niet meer worden bewerkt. Als je een wijziging wilt aanbrengen, moet je een nieuwe bankrekening toevoegen.

1. Ga naar Mijn evenementen beheren.

Log in op je Eventbrite-account en selecteer Mijn evenementen beheren in het accountmenu.

2. Ga naar je werkblad Financiën.

Kies links in het navigatiemenu het pictogram Financiën.

3. Selecteer 'Instellingen'.

Klik op 'Bankrekeningen'.

Klik op 'Bankrekening toevoegen'.

Voer je bankgegevens in. 

Om veiligheidsredenen mag je postadres geen postbus zijn.

7. Optioneel: maak je uitbetalingsmethode de standaardmethode voor alle evenementen.

Selecteer Stel bankrekening in als de standaard voor al mijn evenementen om deze betaalmethode op alle evenementen in je organisatie toe te passen. Deze uitbetalingsmethode is niet van toepassing op evenementen die meer dan 60 dagen geleden afliepen.

Selecteer het vakje niet als je deze uitbetalingsmethode alleen op specifieke evenementen wilt toepassen.

8. Klik op 'Opslaan'.

Optioneel: stel een uitbetalingsmethode in voor individuele evenementen.

Als je een uitbetalingsmethode instelt als standaard wordt deze op alle evenementen in je organisatie toegepast. Als je een uitbetalingsmethode wilt instellen voor specifieke evenementen, kun je je uitbetalingsmethode binnen het evenement zelf beheren.

1. Ga naar Mijn evenementen beheren.

Log in op je Eventbrite-account en selecteer Mijn evenementen beheren in het accountmenu.

2. Selecteer je evenement.

3. Ga naar "Betalingen en belastingen'.

4. Kies 'Uitbetalingsmethoden'.

5. Selecteer de gewenste uitbetalingsmethode of voeg nieuwe bankgegevens toe. 

Je kunt alleen een uitbetalingsmethode kiezen die overeenkomt met de valuta van je evenement. Je selectie wordt automatisch opgeslagen.

Ongebruikte bankrekeningen verwijderen

Je kunt alleen bankrekeningen verwijderen die niet gekoppeld zijn aan live-evenementen, conceptevenementen of afgeronde evenementen met uitbetalingen die nog in behandeling zijn. Als de bankrekening die je wilt verwijderen is ingesteld als standaard voor alle evenementen, voeg dan eerst een nieuwe standaard uitbetalingsmethode toe.

1. Ga naar Mijn evenementen beheren.

Log in op je Eventbrite-account en selecteer Mijn evenementen beheren in het accountmenu.

2. Ga naar je werkblad Financiën.

Kies links in het navigatiemenu het pictogram 'Financiën'.

3. Selecteer Instellingen

4. Klik op Bankrekeningen.

5. Verwijder je bankrekening. 

Klik op de drie puntjes naast de bankrekening die je wilt verwijderen. Klik vervolgens op Verwijderen. 

Als je een betalingsmethode niet kunt wijzigen, moet je deze verwijderen uit alle live-evenementen, conceptevenementen of afgeronde evenementen met uitbetalingen die nog in behandeling zijn. Als je een uitbetalingsmethode uit een evenement wilt verwijderen:

  1. Klik op de drie puntjes naast de uitbetalingsmethode.

  2. Selecteer Evenementen weergeven.

  3. Klik op Beheren.

  4. Werk de uitbetalingsmethode bij.

Zodra de oorspronkelijke uitbetalingsmethode niet meer aan een evenement is gekoppeld, kun je deze verwijderen.

Heb je nog vragen?