Eventbrite

Helpcentrum

Een evenement organiseren

Het bestelformulier van je evenement opstellen

Pas je bestelformulier aan door te kiezen welke gegevens je van je bezoekers wilt verzamelen. Maak je eigen vragen als je vragen wilt stellen die niet in de lijst staan. Ga eerst naar Bestelopties en selecteer Bestelformulier.

In dit artikel

  • 1. Ga naar je Dashboard.
  • 2. Ga naar 'Bestelformulier' onder 'Bestelopties'.
  • 3. Kies van wie je gegevens wilt verzamelen.
  • 4. Geef aan op welke tickets je de vragen wilt toepassen.
  • 5. Kies de gegevens die je wilt verzamelen.
  • 6. Controleer je vragen.
  • 7. Controleer de instellingen van je bestelformulier.
  • 8. Selecteer 'Opslaan'.

1. Ga naar je Dashboard.

Log in bij je Eventbrite-account en ga naar Evenementen. Selecteer vervolgens je evenement.

2. Ga naar 'Bestelformulier' onder 'Bestelopties'.

Als je voor het eerst je bestelformulier opstelt, kun je ervoor kiezen om een nieuw formulier aan te maken of om vragen en instellingen uit een bestaand evenement te kopiëren.

Als je eenmaal een bestelformulier hebt gekopieerd, kun je dat niet meer ongedaan maken. Je kunt je formulier echter op elk moment updaten.

OPMERKING: Afhankelijk van je belastinginstellingen, kan het zijn dat belastingvragen niet naar je nieuwe bestelformulier worden gekopieerd. Controleer je bestelformulier om er zeker van te zijn dat je de gegevens verzamelt die jij nodig hebt.

3. Kies van wie je gegevens wilt verzamelen.

  • Ticketkoper: verzamel alleen gegevens van de ticketkoper. Bij bestellingen met meerdere tickets verschijnt dezelfde naam en hetzelfde e-mailadres op elk ticket.

  • Iedere bezoeker: verzamel gegevens van elke ticketeigenaar. Bij bestellingen met meerdere tickets verschijnt een aparte naam en e-mailadres op elk ticket. 

4. Geef aan op welke tickets je de vragen wilt toepassen.

Met je bestelformulier worden standaard gegevens voor alle tickettypen en extra's verzameld.

Als je gegevens verzamelt van iedere bezoeker, kun je specifieke tickettypen selecteren waarop je bestelformulier van toepassing is.

5. Kies de gegevens die je wilt verzamelen.

Namen en e-mailadressen worden automatisch verzameld via je bestelformulier. Als je meer gegevens wilt verzamelen, voer je die gegevens in het zoekvak in. Selecteer vervolgens de meest relevante optie. Je kunt bijvoorbeeld 'adres' invoeren in de zoekbalk om verzendadressen te verzamelen. Selecteer vervolgens 'Verzendadres' om die vraag aan je bestelformulier toe te voegen.

Als de gegevens die je wilt verzamelen niet beschikbaar zijn, selecteer je het plusje (+) om een aangepaste vraag te maken. Zorg ervoor dat de gegevens die je verzamelt binnen het privacybeleid van Eventbrite vallen.

6. Controleer je vragen.

Gebruik het keuzemenu van elke vraag om de instellingen te wijzigen of de vraag te verwijderen.

  • Vereist: bezoekers moeten deze vraag beantwoorden voor ze hun tickets ontvangen.

  • Optioneel (standaard): bezoekers kunnen deze vraag beantwoorden, maar het is geen vereiste om hun tickets te ontvangen.

  • Bewerken (alleen aangepaste vragen): werk je aangepaste vraag bij.

  • Verwijderen: verwijder deze vraag van je bestelformulier.

7. Controleer de instellingen van je bestelformulier.

  • Bezoekers toestaan hun gegevens na registratie te bewerken: hiermee kunnen ze hun bestelgegevens in hun Eventbrite-account bijwerken. Als je dit uitschakelt, moet je zelf bestellingen bewerken als je later iets moet aanpassen of antwoorden op aangepaste vragen moet toevoegen.

  • Tijdslimiet registratie: stel in hoeveel tijd je bezoekers wilt geven om hun bestelgegevens in te vullen.

  • Speciale instructies toevoegen: voeg instructies toe voor bezoekers wanneer ze je bestelformulier invullen.

8. Selecteer 'Opslaan'.

Heb je nog vragen?