Eventbrite

Helpcentrum

Een evenement organiseren

Het bestelformulier van je evenement opstellen

Pas je bestelformulier aan door te kiezen welke gegevens je wilt verzamelen van je bezoekers. Maak je eigen vragen als je vragen wilt stellen die niet in de lijst staan. Ga naar 'Bestelopties' en selecteer 'Bestelformulier' om aan de slag te gaan.

In dit artikel

  • 1. Ga naar je Evenementdashboard.
  • 2. Ga naar Bestelformulier (onder Bestelopties).
  • 3. Kies van wie je informatie wilt verzamelen.
  • 4. Kies van welke tickets je informatie wilt verzamelen.
  • 5. Kies de informatie die je wilt verzamelen.
  • 6. Voltooi de instellingen van je bestelformulier.
  • 7. Klik op Opslaan

1. Ga naar je Evenementdashboard.

Log in bij je Eventbrite-account en selecteer je evenement.

2. Ga naar Bestelformulier (onder Bestelopties).

Klik op Een nieuw formulier aanmaken of kies een bestaand evenement om de inhoud naar het bestelformulier te kopiëren. Zo kopieer je alle vragen en instellingen voor dat evenement in het bestelformulier.

Als je eenmaal een bestelformulier hebt gekopieerd, kun je dat niet meer ongedaan maken. Je kunt je gekopieerde instellingen echter op elk moment bewerken.

OPGELET: Afhankelijk van hoe de belasting voor je evenement is ingesteld, kan het zijn dat belastingvragen niet naar je nieuwe bestelformulier worden gekopieerd. Controleer je bestelformulier om zeker te zijn dat je de benodigde informatie verzamelt.

3. Kies van wie je informatie wilt verzamelen.

  • Alleen koper — Verzamel alleen informatie van de koper. Bij bestellingen met meerdere tickets verschijnt dezelfde naam en hetzelfde e-mailadres op elk ticket.

  • Elke bezoeker — Verzamel gegevens van elke tickethouder. Bij bestellingen met meerdere tickets verschijnt een aparte naam en e-mailadres opr elk ticket. 

4. Kies van welke tickets je informatie wilt verzamelen.

Je bestelformulier verzamelt alle informatie die je vraagt voor alle soorten tickets en extra's. Laat bij tickets waarvan je geen extra informatie nodig hebt het vinkje weg. Bij alle bestellingen op Eventbrite worden ten minste het e-mailadres en de naam van de koper verzameld.

5. Kies de informatie die je wilt verzamelen.

  • Toevoegen — De vraag wordt op je bestelformulier weergegeven, maar bezoekers hoeven de vraag niet te beantwoorden.

  • Vereist — Bezoekers moeten deze vraag beantwoorden voor ze hun bestelling kunnen afronden.

Als je de informatie die je wilt verzamelen niet ziet staan, klik dan op Je eigen vragen voor bezoekers aanmaken.. Zorg dat de informatie die je verzamelt voldoet aan het Privacybeleid van Eventbrite.

6. Voltooi de instellingen van je bestelformulier.

  • Sta bezoekers toe hun bestelinformatie te bewerken na registratie — Zo kunnen de bezoekers hun eigen bestelinformatie in hun Eventbrite-account bijwerken. Als je dit uitzet, kun je nog steeds bestellingen zelf bijwerken.

  • Tijdslimiet voor registratie — Stel in hoeveel tijd je de bezoekers wilt geven om hun bestelinformatie in te vullen.

  • Speciale instructies toevoegen — Gebruik dit als je de bezoekers instructies wilt geven bij het invullen van je bestelformulier.

  • Restitutieverzoeken accepteren — Als deze functie ingeschakeld is, kunnen de bezoekers via hun Eventbrite-account om terugbetaling vragen. Stel een restitutiebeleid in om deze functie automatisch te maken.

7. Klik op Opslaan

Heb je nog vragen?