Eventbrite

Helpcentrum

Een evenement organiseren

Een bestelling restitueren met de Organizer-app

Bied je bezoekers ter plaatse een volledige of gedeeltelijke restitutie met de Eventbrite Organizer-app. Log in op de app en ga naar "Bestellingen". Selecteer vervolgens de bestelling en tik op "Restitutie". Voor aankopen met een kaart moet je tot 24 uur wachten voordat de transacties zijn verwerkt. Je bezoekers ontvangen hun geld binnen 7 werkdagen (binnen 5 werkdagen in de VS) afhankelijk van hun kaartuitgevende instantie of bank.

In dit artikel

  • 1. Controleer het volgende voordat je begint:
  • 2. Ga naar je evenement.
  • 3. Tik op "Bestellingen".
  • 4. Zoek en selecteer de bestelling.
  • 5. Tik op "Restitutie".
  • 6. Selecteer tickets en tik op "Volgende".
  • 7. Selecteer je restitutie-opties en tik op "Volgende".
  • 8. Selecteer "Restitutie verwerken".

1. Controleer het volgende voordat je begint:

☑️ Eventbrite Organizer is compatibel met iOS (14.0 of later) en Android (5.0 en later).

☑️ Tickettoeslagen worden niet gerestitueerd, behalve voor restituties gerelateerd aan annuleringen, uitstel, dubbele kosten of COVID-19. Als je de ticketkosten van de uitbetaling wilt vergoeden, verleen je de restitutie via de Eventbrite-website.

☑️ Voor kaarttransacties moet je evenement gebruikmaken van Eventbrite-betalingsverwerking en moet je saldo hebben in je uitbetaling. Als je het geld al hebt ontvangen, verleen je de restitutie in plaats daarvan via de Eventbrite-website.

2. Ga naar je evenement.

Download eerst Eventbrite Organizer en log in op je Eventbrite-account. Selecteer vervolgens je evenement.

Om evenementen te wijzigen, tik je op de drie puntjes (iOS) of het menu (Android) in de linkerbovenhoek.

3. Tik op "Bestellingen".

Voor Android-gebruikers: tik eerst op het menu in de linkerbovenhoek. Selecteer vervolgens Bestellingen.

4. Zoek en selecteer de bestelling.

Blader door de bezoekerslijst, zoek op bestelgegevens of scan tickets om de bestelling te vinden. Tik er vervolgens op om de bestelling te selecteren.

Zoek op:

  • Achternaam

  • E-mailadres van ticketkoper

  • Bestelnummer

  • De laatste 4 cijfers van de gebruikte debit- of creditcard

5. Tik op "Restitutie".

6. Selecteer tickets en tik op "Volgende".

Selecteer Alle tickets of kies specifieke tickets. Als je de tickets voor je hebt, tik je op het scanpictogram (rechtsboven) om die tickets te selecteren door ze te scannen.

7. Selecteer je restitutie-opties en tik op "Volgende".

Kies uit de volgende opties:

  1. Restitutie via de oorspronkelijke betaalmethode of tegoed voor een toekomstig evenement (alleen $ USD).

  2. Kies een reden voor de restitutie. Tickettoeslagen worden automatisch gerestitueerd voor restituties in verband met annuleringen van evenementen, uitstel van evenementen, dubbele kosten of COVID-19.

  3. Selecteer volledige of gedeeltelijke restitutie. Voor gratis bestellingen moet je volledige restitutie selecteren.

  4. Stel een vervaldatum in (alleen tegoed).

8. Selecteer "Restitutie verwerken".

Controleer de restitutiegegevens om te bevestigen dat ze kloppen. Indien je wijzigingen wilt aanbrengen klik je op "Terug".

De bank of het creditcardbedrijf van de kaarthouder verwerkt teruggaven binnen 7 werkdagen (5 dagen in de VS). Stuur offline betalingen (zoals contant geld of cheques) rechtstreeks naar de bezoeker.

Heb je nog vragen?