Eventbrite

Helpcentrum

Een evenement organiseren

Een Adwords-pixel aan je evenement toevoegen

Als je een Google Adwords-account hebt en de activiteit op Eventbrite wilt bijhouden, creëer dan een conversie-actie voor Eventbrite. Voeg vervolgens een Adwords-pixel aan je evenement toe. Je hebt je conversie-id en het conversielabel nodig.

In dit artikel

  • 1. Haal je conversie-id en -label op.
  • 2. Ga naar je dashboard.
  • 3. Ga naar 'Trackingpixels' onder 'Marketing'.
  • 4. Klik op 'Nieuwe pixel toevoegen' onder 'Google Adwords'.
  • 5. Voer je conversie-id in.
  • 6. Klik op 'Conversie-evenement toevoegen' en stel je evenement in.
  • 7. Sla je wijzigingen op.
  • 8. Controleer of je pixel wordt geactiveerd.
  • Verwante artikelen

1. Haal je conversie-id en -label op.

Je hebt het volgende nodig om je Adwords-pixel aan je evenement toe te voegen:

  • Conversie-id: een nummer van 9 cijfers zonder streepjes, letters of speciale tekens

  • Conversielabel: alfanumerieke tekenreeks, kan speciale tekens bevatten

Zo haal je jouw conversie-id en -label op.

  1. Maak een websiteconversie.

  2. Ga naar Tag instellen.

  3. Selecteer Google Tag Manager gebruiken.

  4. Zoek de conversie-id en het conversielabel.

Eventbrite kan je niet helpen bij deze stap. Raadpleeg de Google Ads Help als je vragen hebt over het opzetten van je conversie-actie.

OPMERKING: Je kunt Google Tag Manager niet gebruiken op Eventbrite. Je hebt alleen de conversie-id en het conversielabel nodig.

2. Ga naar je dashboard.

Ga in Eventbrite naar Mijn evenementen beheren in je account. Selecteer vervolgens je evenement.

3. Ga naar 'Trackingpixels' onder 'Marketing'.

4. Klik op 'Nieuwe pixel toevoegen' onder 'Google Adwords'.

5. Voer je conversie-id in.

6. Klik op 'Conversie-evenement toevoegen' en stel je evenement in.

Kies eerst wanneer je de pixel wilt activeren:

  • Evenementpagina: wanneer bezoekers je evenementpagina bezoeken

  • Evenementregistratie: wanneer bezoekers het bestelformulier bekijken

  • Orderbevestiging van evenement: wanneer bezoekers een aankoop doen

  • Zitplaatsreservering - Zitplaats kiezen: wanneer bezoekers een zitplaats kiezen voor een evenement met zitplaatsreservering

Voer vervolgens je conversielabel in.

7. Sla je wijzigingen op.

8. Controleer of je pixel wordt geactiveerd.

Ga naar Tag Assistant van Google. Debug je trackingpixel met behulp van je evenementpagina om te controleren of deze werkt. Het kan enkele uren duren voordat Adwords je conversietracking heeft geverifieerd.

E-commerce-gegevens omvatten gedetailleerde informatie over transacties, zoals het totaalbedrag en de valuta. Restituties, overdrachten of handmatige transacties worden echter niet meeberekend in deze gegevens.

De privacyinstellingen van bezoekers kunnen ook voorkomen dat je pixel wordt geactiveerd. Bekijk je evenementrapporten voor de meest nauwkeurige informatie over de evenementverkoop.

Verwante artikelen

Eventbrite kan je niet helpen problemen met je Adwords-pixel op te lossen. Raadpleeg de volgende resources voor verdere hulp:

Heb je nog vragen?