Eventbrite

Helpcentrum

Een evenement organiseren

Track je restitutie

Je ontvangt de restituties normaal gesproken binnen 3 tot 5 werkdagen, maar het kan tot 10 werkdagen duren. Als je na 10 werkdagen nog niks hebt ontvangen, kun je een trackingnummer aanvragen. Dit wordt ook een Acquirer Reference Number (ARN, referentienummer van koper) genoemd. Neem vervolgens contact op met je bank of kaartuitgever onder vermelding van het nummer, zodat zij de restitutie kunnen vinden. ARN's zijn niet voor elke bestelling beschikbaar. Controleer daarom de volgende vereisten en neem contact met ons op voor meer hulp om je restitutie te vinden.

In dit artikel

  • 1. Bevestig dat de restitutie is verleend.
  • 2. Wacht 10 werkdagen.
  • 3. Controleer of je in aanmerking komt voor een ARN.
  • 4. Vraag een ARN aan.
  • 5. Neem contact op met je bank of creditcardmaatschappij.
  • Problemen oplossen

1. Bevestig dat de restitutie is verleend.

Telkens wanneer restitutie wordt verleend, stuurt Eventbrite een bijbehorende bevestigingsmail naar de ticketkoper. Kijk in je e-mail of je een bericht van noreply@order.eventbrite.com hebt. De onderwerpregel begint met 'Bestelling gerestitueerd'.

Als je de e-mail met de restitutiebevestiging niet kunt vinden en de bestelling nog steeds op de pagina Tickets van je account staat, heeft de organisator deze nog niet gerestitueerd. Neem contact op met de organisator om een restitutie aan te vragen.

2. Wacht 10 werkdagen.

Restituties komen normaal gesproken binnen 5 tot 7 werkdagen binnen. Als je bestelling meer dan 10 werkdagen geleden is gerestitueerd, vraag je een ARN aan.

3. Controleer of je in aanmerking komt voor een ARN.

Met behulp van een Acquirer Reference Number (ARN) kan je bank of kaartuitgever je restitutie makkelijker vinden. Deze nummers zijn echter niet voor alle bestellingen beschikbaar.

In de volgende gevallen komt je bestelling in aanmerking voor een ARN:

  • De valuta van je bestelling is USD, EUR, GBP, HKD of SGD.

  • Je hebt betaald met een creditcard of betaalpas.

  • Je hebt niet betaald met American Express of PayPal.

  • De restitutiedatum is niet langer dan één jaar geleden.

Als je je bestelling via PayPal hebt betaald (zelfs als je als gast hebt afgerekend), moet je contact opnemen met de PayPal-ondersteuning voor hulp. Als je bestelling niet in aanmerking komt voor een ARN en je meer hulp nodig hebt, neem dan contact met ons op.

4. Vraag een ARN aan.

Voer deze stappen uit als je bestelling in aanmerking komt voor een ARN:

  1. Zoek en open de e-mail met de restitutiebevestiging.

  2. Selecteer 'Vraag een e-mail met volgende stappen en een trackingnummer aan'.

  3. Kijk in je e-mail of je een ARN van het adres noreply@order.eventbrite.com hebt ontvangen.

Binnen een uur ontvang je een vervolgmail. Het onderwerp is 'Track je restitutie'. Als een ARN beschikbaar is, staat het in deze e-mail. Als er geen ARN beschikbaar is, controleer dan of je bestelling aan de bovenstaande vereisten voldoet en er minimaal 10 werkdagen zijn verstreken.

5. Neem contact op met je bank of creditcardmaatschappij.

Neem contact op met je bank of creditcardmaatschappij en vermeld het ARN. Zo kun je de restitutie makkelijker vinden.

Problemen oplossen

Geannuleerde kaarten en gesloten rekeningen

Een restitutie kan niet worden teruggestort naar of opnieuw worden verleend aan een andere kaart. Maar zelfs wanneer je rekening of kaart niet meer actief is, kan de bank of creditcardmaatschappij een restitutie accepteren.

In dat geval kunnen ze het bedrag overmaken naar een open rekening of als cheque uitgeven. Bij vragen over dit proces kun je het best contact opnemen met je bank of kaartuitgever.

Als zij je restitutie niet kunnen vinden, voer je bovenstaande stappen uit om je ARN op te sporen.

Als het ARN niet werkt

Als je bank of creditcardmaatschappij de restitutie nog steeds niet kan vinden of als er geen ARN beschikbaar was, neem dan contact met ons op. Zorg dat je de documenten van je bank of creditcardmaatschappij hebt om ze te overleggen.

Heb je nog vragen?