Eventbrite

Helpcentrum

Een evenement organiseren

Blokkades voor je evement met zitplaatsreservering maken en beheren

Voorkom dat bezoekers bepaalde zitplaatsen kopen door een blokkade toe te voegen. Ga naar je Venue Designer en selecteer 'Blokkades'. Hier kun je blokkades maken en toevoegen. Alse je tickets voor achtergehouden zitplaatsen wilt verkopen, kun je toegangscodes maken, deze rechtstreeks verkopen met de Organizer-app of handmatig bestellingen maken. Zelfs als je evenement een evenement voor algemene toegang is, volg je deze stappen om een blokkades te maken en te beheren.

In dit artikel

  • Maak blokkades voor je evenement met zitplaatsreservering.
  • Je kunt blokkades bewerken, overdragen en verwijderen.
  • Verkoop tickets voor achtergehouden zitplaatsen.

Maak blokkades voor je evenement met zitplaatsreservering.

1. Ga naar de locatieplattegrond van je evenement met zitplaatsreservering.

Open je locatieplattegrond:

  1. Ga naar Evenementen beheren in je account.

  2. Selecteer je evenement met zitplaatsreservering.

  3. Ga naar 'Tickets'.

  4. Selecteer 'Locatieplattegrond bewerken'.

2. Ga naar 'Blokkades'.

3. Maak een blokkade door 'Blokkade toevoegen' te selecteren.

Nadat je een blokkade hebt gemaakt, selecteer je de naam om deze te wijzigen. Selecteer de gekleurde cirkel om de kleur te wijzigen. Als je een groot aantal blokkades voor je evenement hebt, is het handig om de kleuren te wijzigen.

4. Kies de zitplaatsen die je aan een blokkade wilt toevoegen.

Klik op de zitplaatsen die je aan deze blokkade wilt toevoegen. Als je op een vak- of rijnaam klikt, selecteer je het hele vak of de hele rij. Houd 'Shift' op je toetsenbord ingedrukt om meerdere zitplaatsen en vakken te selecteren. Klik en sleep vervolgens met je muis om de zitplaatsen te selecteren.

5. Klik op het plustteken (+) om deze blokkade aan de geselecteerde zitplaatsen toe te voegen.

Nadat deze zijn toegevoegd, veranderen de kleuren van de zitplaatsen in de kleur van de blokkade. Selecteer de zitplaatsen om blokkades te verwijderen. Klik vervolgens op het minteken (-) naast de huidige blokkade. De blokkade wordt dan van die zitplaatsen verwijderd.

Je kunt blokkades bewerken, overdragen en verwijderen.

1. Ga naar 'Tickets'. Selecteer vervolgens 'Blokkades'.

2. Klik op de drie puntjes om blokkades te bewerken, over te dragen of te verwijderen.

  • Bewerken — Wijzig,de naam. het label of de kleur van je locatieplattegrond. Maak ook toegangscodes voor bezoekers (zie volgende sectie).

  • Overdragen — Verplaats de zitplaatsen van de ene naar de andere blokkade.

  • Verwijderen — Verwijder een blokkade. Nadat je een blokkade hebt verwijderd, zijn de zitplaatsen beschikbaar voor alle kopers.

Verkoop tickets voor achtergehouden zitplaatsen.

Verkoop achtergehouden zitplaatsen aan bezoekers (zoals personeel VIP's) door toegangscodes te maken, rechtstreeks via de Organizer-app te verkopen of handmatige bestellingen te maken. Je kunt ook bestaande tickets naar achtergehouden zitplaatsen overdragen.

1. Maak een toegangscode voor je blokkade.

Met toegangscodes kunnen je bezoekers zich registreren voor achtergehouden tickets. Zo maak je een toegangscode:

  1. Ga naar 'Blokkades'.

  2. Selecteer 'Bewerken' naast de blokkade.

  3. Klik op 'Code toevoegen'.

  4. Voer een naam voor de code in (bijv. 'Personeel' of 'Gast').

  5. (Optioneel) Stel een kortingsbedrag, ticketlimiet, vervaldatum of tickettypen in voor deze code.

  6. Klik op 'Opslaan'.

Nadat je de code hebt opgeslagen, selecteer je de drie puntjes naast de code om deze te bewerken of verwijderen, of om een directe link naar de blokkade voor je bezoekers op te halen. Deze link past de toegangscode automatisch toe bij het afrekenen.

2. Verkoop tickets met de Eventbrite Organizer-app.

Wanneer je tickets verkoopt met de Eventbrite Organizer-app, selecteer je 'Codes en blokkades' tijdens het afrekenen om zitplaatsen van een blokkade te verkopen. Je kunt dan tickets verkopen zonder een toegangscode te maken of de blokkade te verwijderen.

3. Maak bestellingen voor bezoekers.

Maak handmatig bestellingen voor achtergehouden zitplaatsen via je dashboard voor zitplaatsreservering. Betalingen worden niet verwerkt, dus als dit betaalde bestellingen zijn, moet je het geld direct van de koper innen.

4. Draag bezoekers over naar geblokkeerde zitplaatsen

Bezoekers kunnen hun bestaande tickets voor achtergehouden zitplaatsen niet overdragen, maar jij kunt dit handmatig doen. Wanneer je een ticket overdraagt, wordt het oorspronkelijke ticket geannuleerd en wordt er een nieuw ticket gemaakt. Lees hoe je een bezoeker naar een andere zitplaats overdraagt.

Heb je nog vragen?