Eventbrite

Helpcentrum

Een evenement organiseren

Tickettypen aanmaken en bewerken

Ga naar Tickets en selecteer Tickets toevoegen om tickets voor je evenement aan te maken. Je kunt betaalde, gratis en donatietickettypen aanmaken. Als jouw tickets niet beschikbaar zijn, controleer dan je ticketinstellingen om te bevestigen dat je tickets zichtbaar en in de verkoop zijn. Volg voor evenementen met zitplaatsreservering deze stappen om een plattegrond en tickets aan te maken.

Vimeo Thumbnail

In dit artikel

  • Nieuwe tickettypen aanmaken
  • Bestaande tickettypen bijwerken
  • Problemen met tickets oplossen

Nieuwe tickettypen aanmaken

1. Ga naar je dashboard.

Meld je aan bij je Eventbrite-account en ga naar Evenementen. Selecteer vervolgens je evenement.

2. Ga naar 'Tickets'.

Als je nog geen tickets hebt aangemaakt:

  1. Kies of je tickets wilt kopiëren of nieuwe tickets wilt maken.

  2. Stel de capaciteit van je evenement in (dit kun je later nog wijzigen).

  3. Optioneel: maak een sectie aan voor je tickets.

Als je tickets kopieert, worden alle tickettypen, extra's, promotiecodes en blokkades van het vorige evenement gekopieerd. De verkoopdata op gekopieerde tickets zijn gebaseerd op de datum en tijd van je nieuwe evenement. Alle andere instellingen blijven hetzelfde.

Als je een evenement met secties aanmaakt, heeft elke sectie een eigen capaciteit. Om een evenement met secties aan te maken, selecteer je Sectie aanmaken voordat je het eerste tickettype instelt. Tickets in de ene sectie hebben geen invloed op de andere secties. De ene sectie kan dus uitverkocht zijn, terwijl in de andere secties nog tickets beschikbaar zijn. De totale capaciteit van je evenement is de som van alle secties.

3. Selecteer 'Meer tickets toevoegen' en kies je tickettype.

Er zijn drie tickettypen:

  • Betaald: het ticket heeft een vaste prijs.

  • Gratis: het ticket kost niets.

  • Donatie: de koper bepaalt de prijs van dit ticket.

4. Voer de basisinformatie voor je ticket in.

  • Naam: naam van het tickettype (zoals 'Algemene toegang' or 'Early bird').

  • Beschikbare hoeveelheid: het totale aantal tickets dat van dit tickettype beschikbaar is.

  • Prijs (alleen betaalde tickets): de prijs van je tickets. Selecteer Informatie over toeslagen om je tickettoeslagen te controleren.

  • Toeslagen opnemen (optioneel): tickettoeslagen worden standaard betaald door de bezoeker. Selecteer Toeslagen opnemen om de tickettoeslagen zelf uit je ticketverkoop te betalen. Bezoekers betalen alleen de prijs die je hebt ingesteld.

  • Verkoopdata: de datum en tijd waarop je tickets te koop zijn. Vóór de startdatum en na de einddatum van je verkoop zijn de tickets niet beschikbaar. Je kunt er ook voor kiezen om de verkoop te laten beginnen nadat een ander tickettype niet meer beschikbaar is.

OPMERKING: als je evenement een terugkerend evenement is, kun je geen startdatum voor je ticketverkoop instellen.

5. Optioneel: kies je geavanceerde instellingen.

Selecteer Geavanceerde instellingen om je ticket aan te passen.

  • Zichtbaarheid einddatum ticketverkoop: standaard wordt bij betalen de einddatum van de verkoop van je tickets weergegeven. Als je dit wilt verbergen, moet je 'Einddatums ticketverkoop en verkoopstatus bij betalen weergeven' deselecteren.

  • Beschrijving: gebruik een beschrijving als je meer informatie over dit tickettype wilt toevoegen.

  • Zichtbaarheid: Bezoekers kunnen zich niet registreren voor een verborgen ticket, tenzij ze een promotiecode hebben waarmee dit ticket zichtbaar wordt.

  • Tickets per bestelling: het minimum en maximum aantal tickets van dit type dat in één keer kan worden gekocht. Gebruik dit om groepsaanbiedingen te maken of het aantal tickets per bestelling te beperken.

  • Verkoopkanaal: kies waar bezoekers dit tickettype kunnen kopen. Als je dit wijzigt in Alleen bij de ingang zijn deze tickets alleen beschikbaar wanneer je ze met de Eventbrite Organizer-app verkoopt.

  • Methode voor ticketlevering: kies hoe bezoekers hun tickets kunnen ontvangen. Bezoekers die voor eTicket kiezen, ontvangen het ticket in de Eventbrite-app. Als bezoekers voor Ophalen kiezen, moet je de tickets afdrukken zodat ze deze op het evenement kunnen ophalen.

6. Selecteer 'Opslaan'.

7. Pas je betalingsinstellingen aan.

Ga via Tickets naar Instellingen. Daar kun je het volgende doen:

  • Geef het aantal resterende tickets openbaar weer.

  • Wijzig het evenement 'met tickets' in een evenement 'met registratie.' Dit wijzigt de wijze waarop Eventbrite naar je evenement verwijst. Gratis evenementen maken gebruik van registratieterminologie.

  • Voer een bericht in dat wordt weergegeven nadat de ticketverkoop is gesloten.

Bestaande tickettypen bijwerken

Ga terug naar Ticketsom je tickets bij te werken. Selecteer het pictogram met de drie puntjes naast je tickettype en kies uit de volgende opties:

  • Bewerken: wijzig je ticketinstellingen. Als je de naam of prijsinstellingen wijzigt, is dit alleen van toepassing op toekomstige verkopen.

  • Dupliceren: maak een nieuw tickettype aan met dezelfde instellingen.

  • Verwijderen: verwijder het tickettype.

Tickettypen kunnen niet worden verwijderd als er van dat type al tickets zijn verkocht (ook niet als deze tickets zijn geannuleerd of gerestitueerd).

Problemen met tickets oplossen

Ga terug naar Tickets en selecteer je tickettype als je tickets niet in de verkoop zijn terwijl dat wel zou moeten. Controleer de volgende instellingen:

  • Controleer de verkoopdatums voor je tickets. Als de huidige datum vóór de startdatum of na de einddatum van je ticketverkoop ligt, zijn je tickets niet beschikbaar.

  • Als je tickets zijn uitverkocht, kun je Beschikbaar aantal in je ticketinstellingen verhogen. Mogelijk moet je ook de capaciteit van je evenement vergroten.

  • Bevestig dat je tickets zichtbaar zijn (onder Geavanceerde instellingen). Voor verborgen tickets is een promotiecode nodig.

  • Stel het Verkoopkanaal in op Overal of Alleen online (onder Geavanceerde instellingen). Tickets die alleen bij de ingang worden verkocht, worden niet vermeld op de online evenementpagina (maar worden wel zichtbaar als je tickets verkoopt met de Eventbrite Organizer-app).

Heb je nog vragen?