
Venster Acties
Contentstrategie en Social Media voor Mediamensen
Waar en wanneer
Datum en tijd
Locatie
Nieuwpoortkade 2A Amsterdam 1055RX Netherlands
Kaart en routebeschrijving
Zo werkt het
Beleid voor refunds
Beschrijving
Bladendokter organiseert op 24 november weer nieuwe workshops: Contentstrategie en Social Media voor Media mensen. Ben je werkzaam op een redactie of een uitgeverij en wil je inzicht in de manier waarop je een goede contentstrategie opbouwt? En wil je meer met de kansen die social media bieden? Voor jezelf en voor het mediamerk waar je werkt? Schrijf je dan in voor de workshop.
Tegenwoordig kan geen mediamerk meer zonder een goede contentstrategie. Het medialandschap is drastisch veranderd en de consument speelt een sleutelrol in de distributie en daarmee het succes van content. Hoe speel je daar als mediamerk op in?
Het begint bij een Contentstrategie
Maar hoe maak je die? Wat komt er allemaal bij kijken om eenzelfde verhaal consequent, relevant en in goede kwaliteit te vertellen over alle kanalen die uitgevers en redacties tegenwoordig voorhanden hebben.
Social Media en Engagement
Belangrijker nog is dat social media een platform zijn voor engagement. Social media zijn plat, open, transparant en sociaal. Redacties en uitgeverijen zijn dat niet, ze zijn hiërarchisch en voor veel lezers gesloten. Door social media in te zetten help je jouw titel of uitgever in de ambitie om benaderbaar en toegankelijk te zijn. Iets dat belangrijk is bij een lezersgroep die in toenemende mate kritisch is en ook wil meedenken met de mediamerken van hun keuze.
Sociale activatie
De grootste verandering in het huidige medialandschap is dat de lezer in grote mate verantwoordelijk is voor de distributie van content. Door likes, shares, comments en retweets 'herpubliceren' ze jouw content. SEO en Social Media zijn in toenemende mate belangrijk in het genereren van traffic naar je site. Maar hoe zorg je nu dat content zo aantrekkelijk wordt dat mensen jouw content makkelijk vinden, er grif op klikken als ze het tegenkomen op Facebook of Twitter en het ook nog delen met anderen?
Brand archetypes, Intentie en Storytelling
Moet je dan lukraak beginnen met social media? Nee. Niet helemaal. Het is belangrijk om na te denken over een contentstrategie. Daarbij spelen archetypen, intentie en storytelling een rol. In de workshop is er aandacht voor deze zaken. Net als de mate waarin het medialandschap aan het veranderen is en de manier waarop traditionele kanalen en nieuwe (sociale) kanalen elkaar kunnen versterken.
De lezer verandert
Niet alleen het medialandschap verandert, ook de lezers verwachten meer van hun mediamerken. Consumenten zijn kritisch, niet langer loyaal en vinden via online en social media steeds meer (gratis) alternatieven. De vanzelfsprekendheid dat een mediamerk met de juiste marketing vanzelf wel de juiste doelgroep trekt, is er niet langer. Consumenten verwachten meer: media moeten naadloos inspelen op specifieke interesses, een goede toonzetting, de juiste waarden.
Inhoud Workshop
In de workshop is er aandacht voor de mogelijkheden die een goede contentstrategie en social media bieden voor bestaande mediamerken. De volgende vragen worden in de workshop beantwoord:
- Hoe kom je tot een contentstrategie?
– Hoe kan een goede contentstrategie bijdragen aan het imago van jouw mediamerk?
– Welk medium gebruik je voor welk doeleinde?
– Hoe werken ze?
– Waarom delen mensen content en hoe speel je daarop in?
– Welke content werkt het best en waar?
– Hoe meet je de effectiviteit van jouw accounts?
– En hoe kun je bijdrage aan de engagement van jouw mediamerk met lezers of kijkers?
Locatie
Er kunnen maximaal 20 mensen meedoen. Zo is er volop ruimte voor vragen, interactie en voorbeelden. De workshop wordt gehouden in Amsterdam, vlakbij het Westerpark van 9.30 uur tot 17.00 uur. Lunch wordt verzorgd en na afloop drinken we een borrel (met een hapje) en is er kans om na te praten en te netwerken.
Wil je liever niet boeken via dit systeem, maar bijvoorbeeld betalen per factuur? Dat kan. Neem dan even contact op.