Gratis

Creative Mathness - How data drives campaigns to impact.

Evenementdetails

Deel dit evenement

Datum en tijd

Locatie

Locatie

Capital C Exploitatiemaatschappij

4B Weesperplein

1018 XA Amsterdam

Netherlands

Kaart bekijken

Beschrijving van het evenement
Creatieven en nerds lijken niet samen te gaan. Het lijkt ‘madness’ om deze bij elkaar te zetten? Niets is minder waar.

Over dit evenement

De combinatie van creativiteit en data is samen meer dan de som der delen. Daarom brengen we creatieve nerds en nerdy creatieven bij elkaar in wat wij noemen Creative Mathness.

Creative Mathness: The Event leert ons hoe je deze twee disciplines vóór je kan laten werken, wat dit voor impact heeft op campagnes en hoe campagnes hierdoor impact krijgen. Het Event geeft een podium aan partijen die dagelijks bezig zijn met het inzetten van data en creativiteit voor campagne doeleinden, waaronder Today is Canday, WeLikeMilk, PTTRNS.ai, Beter Bed, Magneds, en Zuiver Media. Zij laten ons op deze spraakmakende middag zien hoe we op verschillende vlakken onze creativiteit naar een nieuw level kunnen tillen met behulp van data.

Het programma

14.00 - 14.30 Ontvangst

14.30 - 15.00 TV is niet dood, TV muteert (Cora Bos - Zuiver Media)

15.00 - 15.30 AI-gedreven producten en consumenten matchen (Jelle Stienstra - PTTRNS.ai)

15.30 - 16.00 Pauze

16.00 - 16.30 Zo verleid je klanten tot een verandering in gedrag (Wilco de Bie - Magneds)

16.30 - 17.00 Zo maakt Beter Bed de omnichannel reis meetbaar (Perijn Hoefsloot - Beter Bed)

17.00 - 17.30 The Campaign Playbook - Rowan Polanen - WeLikeMilk

17.30 - 19.00 Borrel.

“TV is niet dood, TV muteert” door Zuiver media

De discussie over de bijdrage van massa media op performance campagnes is al jaren aan de gang. Televisie wordt niet gezien als een conversiekanaal en dat is in een directe vorm ook niet zo. Maar vanuit 500 cases van onderzoeksbureau Nielsen en gevoed door de theorie van Binet&Field weten we dat (TV)brandingscampagnes echte media sales driver zijn. In een data-georiënteerde wereld waarin de online kanalen een hot item zijn vanwege de accurate meetbaarheid, kunnen we tegenwoordig de invloed van Radio en Televisie-campagnes op het websitebezoek in kaart brengen. En daarmee de ROI vanuit massakanalen een waarde toekennen bij conversiegerichte mediacampagnes. Daarnaast laten we zien dat de digitalisering ook toepasbaar wordt op tv-targeting en -buying (Addressable TV) en dat digitale product placement een nieuwe optie is.

Bio

Cora Bos – client service manager, heeft 25 jaar mediakennis als mediastrateeg en accountverantwoordelijke met ervaring op diverse klanten in het speelveld van financiele dienstverlening, retail, leisure en charitatieve instellingen. Zij is trots op haar gewonnen Effie voor de media-introductie van de Plastic Heroes.

Over Zuiver Media

In 2009 opgericht als onafhankelijke full service mediabureau, voor mediastrategie, planning, buying en onderzoek en waarbij automatisering en innovaties op het gebied van media-tooling kerncompetenties zijn. In het veranderende medialandschap biedt Zuiver Media de handvatten voor hun klanten om mee te gaan in optimalisatie van de campagnestrategieen en de uitvoering ervan.

‘AI-gedreven producten en consumenten matchen’ door PTTRNS.ai

Hoe kunnen data en kunstmatige intelligentie worden ingezet om de smaak van consumenten te begrijpen? En die persoonlijke smaak te combineren met producten uit jouw assortiment? In casevoorbeelden uit de parfum-, bier- en schoenenindustrie laat Jelle zien hoe deep customer profiling – met de nadruk op smaak, esthetiek en context – waarde genereert voor merken. Aan de hand van een praktisch stappenplan vertelt Jelle hoe je hiermee zelf mee aan de slag gaat.

 Bio

Jelle Stienstra – Digital Strategy Director PTTRNS.ai is expert op het gebied van businessmodel innovatie en begeleidt bedrijven bij innovatieprojecten en digitale transformatie. Bij PTTRNS.ai richt Jelle zich op het ontwerp van human-centric bedrijfsprocessen en de praktische inzetbaarheid van kunstmatige intelligentie, data, en personalisatie-oplossingen voor lifestyle brands en e-commerce.

 

Over PTTRNS.ai

Met de ontwikkeling en integratie van kunstmatige intelligentie- en visualisatie-oplossingen helpt PTTRNS.ai bedrijven te versnellen met personalisatie. Door diensten en processen te digitaliseren, inzichten uit consumentendata te halen en interactieve ervaringen te ontwikkelen, kunnen bedrijven persoonlijker met consumenten interacteren en ze een heel vernieuwende ervaring bieden. Met een unieke combinatie van 30 specialisten in data science, kunstmatige intelligentie, design thinking en 3D visualisatie, heeft PTTRNS.ai alles in huis om dat te bereiken.

‘Zo verleid je klanten tot een verandering in gedrag’ Magneds

Wat zorgt er nou voor dat je doet wat je doet? Dat je koopt wat je koopt? De psyche van de mens is fascinerend. Ons gedrag bestaat uit patronen, vaak onbewust en irrationeel. Ontdek de kracht van mechanismes die consumentengedrag stimuleren. Hoe verleid je jouw klanten en maak je ze loyaal? In deze sessie krijg je een aantal bouwstenen om de houding en het gedrag van je klanten te beïnvloeden.

Bio

Wilco de Bie is Client Strategy Director bij Magneds. De afgelopen jaren heeft hij verschillende award winning loyaliteitsconcepten ontwikkeld, voor o.a. FMCG-merken en retail, gebaseerd op de diepere behoeftes en drijfveren van de consument. Het bedenken en ontwikkelen van loyalty oplossingen die klantgedrag veranderen, dat is zijn doel. Relevant contact maken met de gebruiker ziet hij als de sleutel tot het hart en hoofd van de consument. Hij is trots op concepten zoals Heineken Biertegoed en Pathé All Stars.

Over Magneds

Magneds helpt het klantgedrag van toonaangevende merken te veranderen. Als loyaliteitsspecialist heeft Magneds 20 jaar ervaring in het ontwerpen, ontwikkelen en implementeren van loyaliteitsoplossingen voor ’s werelds toonaangevende merken. Magneds combineert technologie en creativiteit om toekomstbestendige relaties bouwen en win-win-win situaties te creëren.

Zo maakt Beter Bed de omnichannel reis meetbaar.

Technologie zorgt voor een flinke verschuiving in consumentengedrag. De online groei blijft in alle industrieën toenemen. Is dit eigenlijk ook zo voor de beddenindustrie? Een bed koop je toch niet online? Klanten willen toch gewoon nog even ‘proef liggen’ op een bed in de winkel, of niet? De uitdaging is om de klantreis naadloos te laten aansluiten tussen winkel en online. Welke uitgangspunten heeft Beter Bed in haar aanpak gedefinieerd? Hoe kijken ze naar de inzet van online marketing om klanten te bereiken en maken ze de omnichannel reis inzichtelijk en meetbaar? En welke learnings kunt u hier uit halen?

Bio

Perijn Hoefsloot is Directeur Customer Experience en Marketing bij Beter Bed en in zijn rol verantwoordelijk voor de omnichannel strategie en klantreis bij Beter Bed. Met een brede achtergrond in online marketing en sales bij onder andere T-Mobile, Heineken en UPC heeft hij ruim 15 jaar ervaring in digital marketing. Hij houdt ervan om creativiteit en techniek in een data-driven approach te combineren.

Over Beter Bed

Beter Bed is al ruim 35 jaar een expert in slapen. We combineren een uitgebreid, innovatief en slim gepositioneerd assortiment merken en kwaliteitsproducten met scherpe prijzen en verregaande service. Onze medewerkers zijn het succes van onze formule. Zij weten als geen ander wat goede rust en de beste slaapbeleving voor mensen betekent. En ze zijn pas echt tevreden als de klant dat ook is dat ook bent. De collectie is verkrijgbaar in ruim 100 winkels in Nederland en België en via www.beterbed.nl

The Campaign Playbook door Today is Canday & WeLikeMilk

Vele anderen hebben dit ook geprobeerd, maar zijn zelden echt geslaagd om marketeers en agencies een heldere roadmap te geven van pitch naar lounge en continuïteit. Een document dat handvatten biedt mbt hoe je daadwerkelijk een campagne van de grond krijgt en laat zien hoe je vooral daarna een campagne levendig houdt en continuïteit en prestaties waarborgt.

Bio Rowan Polanen

Te oud om als digital marketeer geboren te zijn, maar te jong om er niet goed in te zijn. Doet z'n best om world-class copywriters, art directors, data crunchers -en de merken die zij vertegenwoordigen- te helpen. Maakt van triviale dingen graag mini TED Talks op kantoor.

Over WeLikeMilk

Wij zijn WeLikeMilk, de digital growth agency. Wij maken merkcampagnes meetbaar en performance campagnes succesvoller. Wij helpen marketeers om met de juiste insights en mediastrategie, langetermijngroei te realiseren. Altijd vanuit onderzoek en duidelijke data analyses ontwikkelen wij digitale strategieën die merken met ambitie verder helpen dan alleen de ROAS op korte termijn te verhogen.

WeLikeMilk is in 2019 uitgeroepen door de Emerce100 tot een van de beste e-business bedrijven van Nederland, in de categorie Digital Marketing Bureaus met een rate van 5 sterren.

Creative Mathness is mogelijk gemaakt in samenwerking met Beter Bed, Zuiver Media, PTTRNS.AI, Magneds, WeLikeMilk en Today is Canday.

Delen met vrienden

Datum en tijd

Locatie

Capital C Exploitatiemaatschappij

4B Weesperplein

1018 XA Amsterdam

Netherlands

Kaart bekijken

Sla dit evenement op

Evenement opgeslagen