Cursus Schrijfvis: Bloggen voor meer klanten en websitebezoekers

Cursus Schrijfvis: Bloggen voor meer klanten en websitebezoekers

Door Schrijfvis

Datum en tijd

vri, 15 dec. 2017 14:00 - 17:00 CET

Locatie

BINK36

36 Binckhorstlaan 2516 BE Den Haag Netherlands

Beleid voor refunds

Restituties tot 7 dagen voor evenement

Beschrijving

Waarschuwing: deze cursus bloggen kan je op de lange termijn een overdosis klanten bezorgen. En je loopt het risico dat je lichtelijk verslaafd raakt aan bloggen.

In mijn cursus Bloggen voor meer klanten leer je technieken om blogs te schrijven die mensen raken en aanzetten tot actie. Ik kan je leren hoe je lezers een verhaal in trekt, hoe je spanning opbouwt en op welke manier je mensen aanzet tot actie.

Ik kan je ook laten zien hoe je met goed geschreven blogposts op de lange termijn honderden extra klanten trekt via Google.

Deze kennis deel ik in een die uur durende cursus in Den Haag, die inmiddels door bijna honderd mensen is gevolgd

Mijn ervaring heb ik opgedaan als journalist (Volkskrant, Quest, Nu.nl), schrijver van een thriller (Savelsbos, genomineerd voor de prijs voor het beste spannende debuut) en blogger (Schrijfvis trekt dagelijks honderden lezers).

Schrijfcursus: Bloggen voor een groot publiek - wat leer je?

Bloggen is de meeste effectieve manier om meer bezoekers naar je website of webwinkel te trekken. Als mensen regelmatig je blog lezen, leren ze je als vanzelf een beetje kennen en gaan ze je vertrouwen. Daardoor zullen ze veel eerder geneigd zijn om iets van je te kopen, of een dienst af te nemen.

Zo lees ik zelf vaak artikelen over werk en productiviteit op het blog van Tim Ferriss - toen hij vorig jaar het boek Tools of Titans lanceerde (vol productiviteitstips) kocht ik het bijna zonder erbij na te denken.

Als ik ooit juridische hulp nodig heb, zou ik meteen Charlotte Meindersma bellen, omdat ik haar blog Charlotte's Law graag lees.

Bloggen = goed schrijven

Kortom: bloggen heeft veel voordelen als je een eigen bedrijf hebt. Maar hoe schrijf je artikelen die mensen daadwerkelijk lezen, liken en delen? En hoe bouw je een vaste groep lezers op die uiteindelijk ook klanten van je worden.

In de cursus bloggen voor een groot publiek leer ik je vanuit mijn ervaring als journalist en blogger hoe je aansprekende onderwerpen bedenkt, op welke manier je een artikel opbouwt en hoe je lezers tot het einde toe blijft boeien. Schrijven is in mijn ogen namelijk de basis van succesvol bloggen.

Vooral door mijn ervaring als journalist slaagde ik er binnen een jaar in om op Schrijfvis een groot lezerspubliek aan me te binden (lees hier hoe ik van 8 naar 80.000 lezers ging en een nieuwsbriefbestand van 5.000 abonnees opbouwde)

De cursus Bloggen voor een groot publiek is dan ook vooral bedoeld voor mensen die professioneel willen gaan bloggen (bijvoorbeeld omdat ze net voor zichzelf zijn begonnen) en beter willen leren schrijven. Maar ook als je al een tijdje blogt, zul je veel aan de schrijftechnieken hebben.


Verder geef ik inzichten in manieren om je artikelen te delen op social media en via nieuwsbrieven. Aan het einde van de avond heb je gegarandeerd nieuwe ideeën voor een blog, een opzet van een eerste artikel en ideeën over hoe je jouw blog kunt inzetten om meer klanten te werven.

Wat vonden eerdere deelnemers van mijn schrijfcursus?

De onderstaande reacties zijn letterlijk gekopieerd uit hun e-mails.

Stefan:

Wat ik goed vond, was eigenlijk hetzelfde als wat ik goed aan je blog vind: het is down-to earth, praktisch, met hier en daar watzelfspot een een grapje. Je hebt een duidelijke boodschap, en de flow van de cursus is afhankelijk van de deelnemers, en dat maakt het fijn dynamisch (je zit niet je ppt slides op te dreunen). De schrijfopdrachten waren leuk en verrassend effectief: direct resultaat dus.

Renee:

Dat je mij ter plekke aan het schrijven kreeg is het grootste compliment. Nergens ga ik direct met een opdracht aan de slag.Ik vroeg me af waarom jou wel lukte wat in andere trainingen weerstand opwekt.De crux zit in je kwetsbaarheid. Je vertelt over je eigen worstelingen en plaatst jezelf naast de cursist, niet erboven. Je vertelde (en ik geloofde), dat het OK was om fouten te maken en kon mijn perfectionisme loslaten. Ik dacht niet na, ging schrijven (huh, dat lukt?) en de wereld is niet vergaan... Dit vind ik de toegevoegde waarde van de cursus. Je over een innerlijke blokkade helpen.

Xander:

De cursus was heel praktisch, waardoor je als deelnemer dus niet constant ‘achterover’ kunt leunen. Dat is heel goed. Verder leg je duidelijk en losjes uit, wat heel fijn is, en had je duidelijk bedacht wat je ons allemaal wilde vertellen.

Janneke:

Ik vond het goed dat de cursus heel concreet was. Vrijwel alles was direct bruikbaar en de inhoud was to-the-point. Jouw 'coaching on the job' was ook waardevol. Knap hoe je voor iedereen meteen een advies had. Ik heb dan ook een aantal goede tips gekregen. En fijn dat we geen tijd verdeden met obligate voorstelrondjes, maar direct aan de slag gingen met leuke en leerzame informatie.

Ingrid:

Toevallig kreeg ik de vraag onder ogen om drie dingen te bedenken waar je vandaag dankbaar voor bent. (Komt uit de positieve psychologie; als je geen context hebt klinkt het misschien zweverig of vaag. Wat het niet is.) Nou, ik ben dankbaar dat ik in staat ben geweest om deze cursusavond te volgen. Kunnen doen wat je leuk vindt is niet altijd vanzelfsprekend.

Ben:

Een van de redenen waarom ik op de cursus zat, is dat ik als tekstschrijver nog wel eens door opdrachtgevers gevraagd wordt om hun blogs te schrijven. Die opdrachtgevers gaat het dan vaak wel om de clickbaits, om de leads enz. Tijdens de cursus leerde ik dat het dan slim is het onderwerp zo strak en eng mogelijk af te bakenen. Niet te breed inzetten dus. Dus juist die geïnteresseerde groep lezers trekken van die niche waar de opdrachtgever veel over weet.

Ik vond ook je presentatie leuk. Lekker relaxt. Wat ik goed vond, was ook de opzet van de cursus. Door steeds te bespreken wat we zelf hadden geschreven, was het heel duidelijk hoe we onze stukjes beter konden herschrijven. Dat werkte goed, volgens mij voor ons allemaal. Persoonlijk vond ik het ook heel leuk dat de samenstelling van de groep gemêleerd was, goed om te horen hoe ieder op zijn/haar vakgebied de tips oppakte.

Schrijf je in voor de schrijfcursus: Bloggen voor een groot publiek

De workshop Bloggen voor een groot publiek in Den Haag is een eenmalige cursus van drie uur vol informatie en inspiratie. Dit jaar is er nog slechts één datum beschikbaar, omdat ik de schrijfcursussen geef naast mijn werk als journalist.

De cursussen zijn meestal snel uitverkocht (vooral door mijn nieuwsbrief aan ruim 5.000 schrijfliefhebbers die binnenkort weer wordt verstuurd) dus wees er snel bij.


Georganiseerd door

Verkoop beëindigd