De bewezen impact van diversiteit & inclusie in reclame

De bewezen impact van diversiteit & inclusie in reclame

De onderzoeksresultaten van diversiteit, gelijkheid en inclusie in de Nederlands reclame.

Door VIA

Datum en tijd

don, 6 okt. 2022 15:30 - 17:00 CEST

Locatie

Capital C - ruimte: Skyscape

4B Weesperplein 1018 XA Amsterdam Netherlands

Over dit evenement

Onder leiding van Stichting Dutch Marketing Diversity wordt op 6 oktober in samenwerking met bvA, Kantar en VIA de resultaten van het gezamenlijke onderzoek naar diversiteit, gelijkheid en inclusie in de Nederlandse reclame gepresenteerd.

Na een analyse van 500 STER reclames op representatie en stereotypering, concludeerde de VIA (voorheen VEA) in juni 2020 dat er veel te winnen valt als het gaat om stereotypering en representatie in het werk dat we samen als branche maken.

In 2022 kijken we weer naar de stand van zaken: hoe staat het met diversiteit en inclusie in TV reclames? Wat zijn de strategieën die werken en welke impact heeft dat op merk en sales? En hoe gaan adverteerders en makers er achter de schermen mee om?

Voorafgaand aan de brancheborrel op 6 oktober in de Skyscape in Capital C worden de uitkomsten van dit onderzoek bekend gemaakt. Daarna wordt het programma gepresenteerd waarmee Stichting Dutch Marketing Diversity de branche zal ondersteunen om verdere stappen te zetten naar inclusieve communicatie. Wil je hierbij zijn? Meld je aan!

--

VIA hanteert een no-show fee* van € 50,-. We willen je daarom vragen wanneer je onverhoopt toch niet aanwezig kan zijn, je af te melden en iemand blij te maken die op de wachtlijst staat.

*Mocht je onverhoopt niet aanwezig kunnen zijn, annuleer dan je ticket of stuur dan een e-mail naar info@vianederland.nl. Kosteloos annuleren kan tot 24 uur voor aanvang van het evenement. Een collega sturen in jouw plaats kan natuurlijk altijd.

Georganiseerd door

Verkoop beëindigd