€ 450

MediaBooster Recommendation & Personalization

Evenementdetails

Deel dit evenement

Datum en tijd

Locatie

Locatie

Stichting Media Perspectives

1 Joop van den Endeplein

1217 WJ Hilversum

Netherlands

Kaart bekijken

Beleid voor refunds

Beleid voor refunds

Geen refunds

Beschrijving van het evenement

Beschrijving

Data is de nieuwe grondstof van onze industrie. Belangrijke voorbeelden hiervan zijn het doen van aanbevelingen en het kunnen aanbieden van een volledig gepersonaliseerd media-aanbod. Maar hoe kun je deze mogelijkheden binnen jouw werk toepassen? Doe mee aan de MediaBooster Recommendation & Personalization! Na de training weet je hoe je zelf aan de slag kunt gaan met aanbevelingen en personalisatie.

We kennen het allemaal wel als consument. Tijdens het online winkelen krijg je producten aangeraden die passen bij jouw interesses en voorkeuren. Na het kijken van een serie op Netflix krijg je direct een andere serie voorgeschoteld die past bij jouw kijkgedrag. Of na het inloggen in een webshop krijg je direct persoonlijke aanbiedingen. En we staan nog maar het begin. Recommendation & Personalization zal ons werkgebied de komende jaren flink veranderen.

Hoe kun jij de mogelijkheden van personalisatie en aanbevelingen in je eigen werk toepassen? Doe mee aan de tweedaagse training Recommendation & Personalization op dinsdag 11 december om erachter te komen hoe jij deze datatools kunt gebruiken in je huidige functie. Met een gebalanceerde combinatie van theorie en praktijk zal er aan deze onderwerpen aandacht besteed worden.

Praktische informatie:

Datum en tijd: dinsdag 11 december 2018
Kosten: 450 euro
Duur: 1 dag
Niveau: beginners – geen tot weinig ervaring met aanbevelingen en personalisatie
Locatie: MP Learningspace, Joop van den Endeplein 1, 1217 WJ Hilversum
Thema: Tech & Innovatie
Type training: MediaBooster

Wat leer je tijdens de training?

De training geeft je nieuwe inzichten in hoe je data voor aanbevelingen en personalisatie kunt gebruiken. Je leert hoe je dergelijke tools toepast op data die nu al aan het verzamelen bent wat dit betekent voor de bestaande workflow in jouw organisatie. De training laat zien hoe je als editor, programmamaker of communicatie personalisatie en aanbevelingen kunt toepassen. Met diverse voorbeelden wordt onder meer getoond hoe je je verhalen kunt verbeteren en je bereik relevanter kunt maken door gebruik te maken voor aanbevelingen en personalisatie. Na de training heb je een helder overzicht van de mogelijkheden en een concreet idee waarmee je in jouw organisatie aan de slag kunt.

Programma

  • Waarom data in de media? Waarom personalisatie?
  • Inzicht, dashboards en analyse, wat kun je leren?
  • Recommendation, soorten, voors en tegens
  • Personalisatie met spannende usecases
  • Sidestep: het verbeteren van je product met data
  • De toekomst van media en data
  • Het effect op workflow en productieproces
  • Het effect op een media-organisatie: mensen

Na de training:

  • Heb je inzicht in de mogelijkheden van personalisatie en aanbevelingen, en welke data je daarvoor op welk moment nodig hebt
  • Weet je wat voor impact deze mogelijkheden hebben op jouw werk en dat van je collega’s
  • Heb je concrete handvatten om dit toe te passen in je huidige werk

Voor wie is de training interessant?

De training is nuttig voor iedereen met een interesse in media en data. Van editors tot eindredacties, van communicatieafdelingen tot programmamakers – iedereen die wil weten hoe hij/zij in haar werk met personalisatie en aanbevelingen aan de slag wil gaan. Niet voor de specialisten, maar vooral voor mediamensen die voelen dat de datawereld hun kant op komt. De MediaBooster is bedoeld voor mensen met geen tot weinig ervaring met Recommendation & Personalization.

Trainer: Erik van Heeswijk van CleverLions

De training wordt begeleid door Erik van Heeswijk. Hij is CEO en co-founder van CleverLions en SmartOcto. Erik is sinds 1998 prominent bij de ontwikkeling van contentstrategie betrokken, waarvan vijf jaar als Hoofdredacteur Digitaal van de VPRO. SmartOcto is een mediasysteem dat aan de hand van big data het optimale scenario voor elk verhaal over alle contentkanalen heen berekent, en heeft in de Benelux prominente mediaklanten.

Kosten en korting

Een regulier ticket voor deze MediaBooster is €450,-. ZZP’ers en partners van Media Perspectives profiteren van een kortingstarief. ZZP’ers krijgen 20% korting, medewerkers van partners zelfs 50%. Denk je dat je in aanmerking komt voor korting? Vraag dan je code aan via talent@mediaperspectives.nl. Ben je een ZZP’er, stuur dan in ieder geval je KVK-nummer en website mee.

Deze MediaBooster maakt onderdeel uit van de Media Perspectives Academy. Bekijk hier onze jaarplanning met andere interessante trainingen.

Reviews

"In de workshop heb ik ontdekt dat de online/media wereld heden ten dage volledig datadriven is. Data en media zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en derhalve daarmee ook met advertising. Nieuws en content zijn beiden sterk gestuurd door recommendation wat uiteindelijk een directe relatie naar advertising is. Ik heb mezelf wel de vraag gesteld “waar ligt de grens”?, is dat puur bereik? ROI? Hoe zit het met kwaliteit (inhoud)? De workshop heeft mij ook geleerd dat er nog een wereld te winnen is (of verliezen ….!) als het gaat om van recommendation een succes te maken laat staan een integraal onderdeel. Recommendation is in mijn ogen vooral (nog) een technische inside-out route. Is dat ook het geval met personalisation? Dit laatste onderdeel behoeft mijn inziens minstens nog een aantal workshops en is nog belangrijker dan recommendation. Twee dagen om een (r)evolutie te bespreken is kort. Maak dit een ongoing track………”

Henri Engel, 9 juli 2018

"In algemene zin vond ik het een goede cursus met een breed spectrum aan onderwerpen, waar ik veel aan heb gehad, vooral door een inkijkje in de ervaringen/kennis van Erik."

Sarah van der Land, 3 juli 2018

Beoordeling training

Beoordeling op een schaal van 1-5

  • Algemene indruk: 4,0
  • Aan verwachting voldaan: 4,6
  • Kwaliteit trainer: 4,7
  • Kwaliteit locatie: 4,0
Delen met vrienden

Datum en tijd

Locatie

Stichting Media Perspectives

1 Joop van den Endeplein

1217 WJ Hilversum

Netherlands

Kaart bekijken

Beleid voor refunds

Geen refunds

Sla dit evenement op

Evenement opgeslagen