Move Up with 4Dotnet | 16 maart 2023

Venster Acties

Move Up with 4Dotnet | 16 maart 2023

Move Up with 4Dotnet vindt 2x per jaar plaats voor .NET professionals die graag kennis en inspiratie willen opdoen in hun kennisgebied.

Door 4Dotnet

Waar en wanneer

Datum en tijd

Locatie

Van der Valk Hotel Zwolle 1 Nieuwleusenerdijk 8028 PH Zwolle Netherlands

Kaart en routebeschrijving

Zo werkt het

Over dit evenement

  • 5 uren 30 minuten
  • eTicket voor mobiel

Interesse in best practices waar je direct je voordeel mee kunt doen in de praktijk? Kom dan naar het event Move Up with 4Dotnet op donderdag 16 maart 2023 in het Van der Valk hotel in Zwolle. Gratis toegang én eten wordt verzorgd. De sessies worden in het Nederlands gegeven.

Agenda:

16.00 - 16.30 uur | Inloop

16.30 - 16.40 uur | Introductie

16.40 - 17.25 uur | Annejan Barelds - Finding the Root Cause. Distributed Tracing in .NET and Azure

17.25 - 17.30 uur | Korte pauze

17.30 - 18.15 uur | Ivo Verburgh - Leiden en begeleiden van de toekomst van Software Engineering

18.15 - 19.00 uur | Eten

19.00 - 19.45 uur | Maarten Goet - 52 mins from initial access to ransomware -- is your defensive team ready?

19.45 - 19.55 uur | Korte pauze

19.55 - 20.40 uur | Eduard Keilholz - Creating a game - The basics of unity

20.40 - 21.30 uur | Borrel

De sessies:

Annejan Barelds - Finding the Root Cause. Distributed Tracing in .NET and Azure

De meeste developers weten uit ervaring hoe lastig het kan zijn om logberichten in een gedistribueerd systeem bij elkaar te zoeken. En veel van hen hebben ooit wel eens een eigen logging-correlatie-systeem gemaakt. Maar om dat echt goed voor elkaar te krijgen is nog best lastig. In deze sessie bespreken we een aantal standaarden die de laatste jaren zijn ontstaan om gedistribueerde tracing gemakkelijker te maken. We kijken naar de ingebouwde instrumentatie in .NET, en hoe dat samenhangt met de W3C Trace Context standaard. We bespreken hoe het Azure-ecosysteem het gebruik van deze features gemakkelijker maakt, door gestandaardiseerde instrumentatie in veel SDK's, én door middel van Azure Monitor als backend om al deze gecorreleerde traces en logs te bekijken en analyseren. We kijken ook naar het OpenTelemetry-initiatief, en hoe dat samenhangt met het voorgaande. Na deze sessie hoef je nooit meer een eigen logging-correlatie-systeem te maken.

Ivo Verburgh - Leiden en begeleiden van de toekomst van Software Engineering

Vertraagde releases, te dure projecten, hoge werkdruk en stress, lage kwaliteit van software en niet voldoen aan de business-wensen. Dit zijn verschijnselen in de Software Engineering die we proberen te voorkomen, maar die hoogstwaarschijnlijk in de komende jaren alleen maar zullen toenemen. Een oorzaak hiervan is een toenemend tekort aan goede, ervaren Software Engineers.

In mijn sessie ga ik uitleggen wat wij als Software Engineers kunnen doen om de toekomstige generatie Software Engineers op te leiden en te begeleiden, zodat de toekomst er wat beter uit kan gaan zien. Zaken die ik ga behandelen zijn:

  • Kinderen interesseren in programmeren op en buiten school
  • Junioren en zij-instromers opleiden en begeleiden
  • Overal continu stagiairs mee laten draaien in volwassen teams
  • Zelfontwikkeling stimuleren en begeleiden door buddy-paren en mentorschap

Maarten Goet - 52 mins from initial access to ransomware -- is your defensive team ready?

Detecteert en reageert jouw defensive team snel genoeg om de aanvaller in te sluiten voordat hij zijn missie volbrengt? Maarten Goet (16 jaar Microsoft MVP & Regional Director) vertelt hoe de Cloud security oplossingen van Microsoft kunnen helpen bij het detecteren van Azure exploits, gedrag van aanvallers en nog veel meer, in deze praktijkcase waarin een aanvaller in slechts 52 minuten van Zero naar Ransomware ging.

Eduard Keilholz - Creating a game - The basics of Unity

In deze sessie vertelt Eduard over z'n verdieping in game development. Door zijn achtergrond als C# ontwikkelaar begreep hij het programmeergedeelte. Hij wist alleen niet hoe hij met 3D-omgevingen en spelelementen moest werken. In deze sessie laat Eduard zien hoe je een eenvoudig spel met behulp van Unity maakt, gepresenteerd vanuit het perspectief van een .NET ontwikkelaar.

Bekijk hier de Code of Conduct.