Er kan een keuze worden gemaakt voor workshops in het ochtend –en middagprogramma. Bevestigde workshops:
Money, money, money
Door: Frederike Van Lindt van Cultuurloket
Er zijn heel wat mogelijkheden om je creatieve project of je werking te financieren. Maar hoe vind je de weg naar de meest geschikte vorm voor jouw organisatie of activiteiten?
In deze workshop geven we een duidelijk overzicht van de verschillende soorten financieringsvormen. We bespreken welke vaardigheden je ervoor nodig hebt en geven mee hoe je kan bepalen welke vormen het beste bij jouw project of werking passen.
We vertrekken vanuit de vraag: waarvoor heb je geld nodig? En welke financieringsvorm past bij deze financieringsnood? Hierbij houden we rekening met de fase waarin je carrière zich bevindt en de soort activiteiten waar je financiering voor zoekt.
‘Zeg, creatieve ondernemer, wie zijn jouw klanten eigenlijk?’
Door: Nicoline Maes | Digital Marketing Specialist - Social Marketing Doctors
In deze workshop leer je verschillende klanttypen te onderscheiden. We leren hoe je een persona kunt maken, ik laat een demo zien van hoe je dat met Chat GPT zou kunnen doen.
We gaan in op wat een bepaald type klant van jou zou kunnen verwachten en hoe je jouw diensten/producten zo omschrijft/aanbiedt dat dit aansluit bij waar zij naar zoeken.
Ook ga ik dieper in op een uitdaging van iemand in de zaal.
Na deze workshop heb je een beter beeld van hoe je je onderneming zo in de markt kunt zetten dat je de juiste klanten kan aantrekken.
Wegwijs naar het onderwijs
Door Bram Relouw en Herman Kuypers beide adviseur bij Kunstloc Brabant samen met een intermediair.
Speel je met het idee om je vaardigheden in te zetten in het onderwijs? Wat is daarvoor nodig? En hoe kom ik op de radar? Stap je dan gewoon een willekeurige school binnen?
Cultuureducatie, want daar hebben we het dan over, is steeds meer ingebed in het curriculum van scholen. Daarmee is niet gezegd dat er geen ruimte is voor nieuw ander aanbod. Integendeel, maar het moet wel passen. En óf het past verschilt van school tot school en zeker ook van regio tot regio. In deze bijeenkomst krijg je inzicht in het hele netwerk rondom scholen, wat zijn de sleutelspelers in dit netwerk en hoe en wanneer benader je die bij voorkeur.
Een ander belangrijk onderdeel is datgene wat jezelf brengt. Is het slim om a priori tijd en materiaal te investeren in iets waarvan het nog maar afwachten is of er vraag naar is? Dan lijkt het antwoord duidelijk. Maar hoe pak je dat dan wél aan? Ook daarvoor krijg je handvatten in deze bijeenkomst.
‘Jouw creatieve kracht als online succesfactor’
Door: Nicoline Maes | Digital Marketing Specialist - Social Marketing Doctors
Als zelfstandige is het ‘me, myself and I’ wanneer het op je online marketing aankomt. Want meestal heb jij geen extra handjes om nog even dat social media berichtje te schrijven. Omdat je jouw kostbare energie maar een keer kunt besteden, wil je dat jouw online marketing met minimale inzet zoveel mogelijk oplevert. En juist dan komt, naast een stukje strategie, jouw creativiteit heel erg van pas.
In deze workshop check je bij jezelf in om te kijken waar je staat en leer ik je wat je kunt doen om op korte termijn een stevig fundament onder jouw online aanwezigheid te leggen. Met je creativiteit als superpower.
Aan bod komt
- je website als spil van je marketing
- social media kanalen
- social media advertising
- voorbeelden van toppers uit de kunst en cultuur
De inzet van kunstenaars in het publieke domein. Een hele kunst! Hoe creëer je samen een fijne plek?
Door: Marlijn Gelsing en Hermelinde van Xanten | Adviseurs Kunstloc Brabant
Jij als kunstenaar kan een grote rol spelen bij de transformaties van gebouwen en openbare ruimte. Vaak zie jij als eerste de mogelijkheden van uitgeleefde locaties, die later uitgroeien tot geliefde culturele ‘hotspots’. Door eigen initiatief én in opdracht draag je bij aan het creëren van fijne plekken in Brabant. Kunstloc Brabant stimuleert en scout kansen tot samenwerking tussen de creatieve sector en andere domeinen. In deze werksessie maak je kennis met inspirerende voorbeelden en krijg je inzicht en handvatten aangereikt hoe jij als kunstenaar een rol kunt nemen in transformatieprojecten.