Eventbrite

Helpcentrum

Eventbrite's beleid inzake uitgestelde evenementen

Dit beleid geldt voor evenementen die worden uitgesteld op of na: 1 april 2023

We begrijpen dat organisatoren van evenementen hun evenementen soms moeten uitstellen, verzetten of annuleren. Dit artikel geeft uitleg over het beleid van Eventbrite voor uitgestelde evenementen en de verwerking van restituties.

In dit artikel

  • Definities 
  • Vereisten
  • Wat gebeurt er met de uitbetalingen van het evenement?

Definities 

  • Uitgesteld: het evenement zal naar verwachting op een toekomstige datum plaatsvinden maar is nog niet verzet.

  • Verzet: het evenement is verzet naar een nieuwe datum; deze is bijgewerkt in de informatie over het evenement en is aan de bezoekers gecommuniceerd.

  • Geannuleerd: het evenement zal niet op de geplande datum plaatsvinden en wordt niet binnen 90 dagen verzet.

Vereisten

Wanneer een evenement wordt uitgesteld, moet de organisator van het evenement:

  • Communiceren met de bezoekers:

    • Deel tijdige en juiste informatie over de wijziging van het evenement met de bezoekers met gebruik van Eventbrite's tool voor e-mail

    • Verstrek een nieuwe datum binnen 90 dagen nadat het uitstel is aangekondigd.

    • Verstrek informatie over hoe de bezoekers contact kunnen opnemen. 

  • Het evenement uitstellen:

    • Gedetailleerde instructies over het uitstellen van een evenement op het platform van Eventbrite vind je hier.

  • Binnen 90 dagen verzetten:

    • Selecteer een nieuwe datum voor het evenement en communiceer deze binnen 90 dagen nadat het uitstel is aangekondigd. De beste manier waarop organisatoren het vertrouwen van de bezoeker kunnen behouden en het risico op terugboekingen verminderen is door tijdig een update te verstrekken met nauwkeurige informatie over de status van het evenement. Bekijk Eventbrite's beleid inzake terugboekingen voor meer informatie.

    • Als een organisator niet binnen 90 dagen een nieuwe datum verwacht, kan hij of zij beter het evenement annuleren en restituties uitbetalen voor alle bestellingen.

    • Raadpleeg Eventbrite's beleid inzake geannuleerde evenementen indien op enig moment duidelijk wordt dat het evenement niet zal plaatsvinden. 

  • Handel restitutieverzoeken af conform de vereisten van Eventbrite's restitutiebeleid voor organisatoren:

    • 0-90 dagen nadat het evenement is uitgesteld: organisatoren krijgen 90 dagen de tijd om hun evenement te verzetten en kunnen gedurende deze periode naar eigen goeddunken restituties verstrekken.

    • 91-135 dagen nadat het evenement is uitgesteld: organisatoren moeten gedurende deze periode van 45 dagen restitutieverzoeken van hun deelnemers inwilligen, zelfs als een nieuwe datum is ingepland.

    • 136 of meer dagen nadat het evenement is uitgesteld: organisatoren zijn verplicht om restituties te verwerken op verzoek van de deelnemers totdat het evenement opnieuw is ingepland. De gegevens van het verzette evenement moeten op het platform van Eventbrite worden bijgewerkt en aan de bezoekers worden gecommuniceerd.

Organisatoren moeten binnen vijf werkdagen na de datum waarop het verzoek bij hen is ingediend, reageren op alle verzoeken om terugbetaling van bezoekers.

Als een organisator restitutieverzoeken niet afhandelt conform bovenstaande voorwaarden, behoudt Eventbrite zich het recht voor om restituties te verstrekken namens en op kosten van de organisator.

Wat gebeurt er met de uitbetalingen van het evenement?

Wanneer een evenement wordt uitgesteld, blokkeert Eventbrite de uitbetaling van het evenement zodat eventuele restituties kunnen worden verwerkt. Advance payouts (if enabled) remain at Eventbrite’s discretion, in accordance with Section 7.1 of the Eventbrite Merchant Agreement, and under no circumstances will payouts be sent until either: 

  1. Het evenement met succes is afgerond, of;

  2. De gegevens van het verzette evenement op het platform van Eventbrite zijn bijgewerkt en aan de bezoekers gecommuniceerd.

Heb je nog vragen?