Eventbrite

Helpcentrum

Een evenement organiseren

De zichtbaarheid van je evenement in Eventbrite-zoekresultaten verbeteren

Na publicatie duurt het meestal maar een paar minuten voordat evenementen in zoekresultaten verschijnen. Zorg dat je relevante sleutelwoorden gebruikt bij het maken van je evenement. Hierdoor wordt je evenement weergegeven wanneer bezoekers naar evenementen zoeken zoals die van jou. Zie je je evenement niet in de Eventbrite-zoekresultaten, controleer dan de zoekinstellingen en zorg dat je evenement openbaar is.

In dit artikel

  • Bevestig dat je evenement in aanmerking komt voor zoekopdrachten.
  • Gebruik trefwoorden om je ranking in de zoekresultaten te verbeteren.

Bevestig dat je evenement in aanmerking komt voor zoekopdrachten.

Om in zoekresultaten van Eventbrite te verschijnen, moet je evenement aan de volgende eisen voldoen:

  • Je evenement is live en nog niet begonnen: evenementen die in de conceptfase zitten, in voortgang zijn en zijn afgelopen, worden niet in zoekresultaten weergegeven. Ook eenmalige evenementen die over meerdere weken plaatsvinden, worden hier niet in opgenomen (dit geldt niet voor terugkerende evenementen).

  • Je evenement is openbaar: als je evenement om de een of andere reden privé is, wordt het niet weergegeven in de zoekresultaten. Controleer je privacy-instellingen: en bevestig dat je evenement openbaar is.

  • De status voor de locatie van je evenement mag niet 'Nog niet bekend' zijn: zoeken gebeurt op basis van locatie. Er kan niet worden gezocht naar evenementen waarvoor de locatie 'Nog niet bekend' is.

  • Je evenement voldoet aan de Servicevoorwaarden van Eventbrite: evenementen die in strijd zijn met de Servicevoorwaarden, worden niet weergegeven.

Wanneer je je evenement niet kunt vinden in de zoekresultaten, controleer dan of de locatie en de zoektermen juist zijn.

Na publicatie kan het enkele minuten duren, voordat je evenement in de zoekresultaten verschijnt. Externe zoekmachines kunnen meer tijd nodig hebben om evenementen te indexeren. Na publicatie duurt het normaliter 2 tot 3 dagen totdat je evenement in Google-zoekresultaten verschijnt.

Gebruik trefwoorden om je ranking in de zoekresultaten te verbeteren.

Het zoekalgoritme van Eventbrite gebruikt verschillende factoren om de ranking van zoekresultaten te bepalen. Het is momenteel niet mogelijk om dit handmatig aan te passen. De beste manier om de ranking van je zoekresultaten te verbeteren is door relevante sleutelwoorden te gebruiken.

1. Bepaal de beste sleutelwoorden voor je evenement.

Sleutelwoorden zijn termen waar je mogelijke bezoekers naar zullen zoeken. Het moeten algemene termen zijn die echter ook specifiek genoeg zijn om de aandacht van je gewenste publiek te trekken.

Wanneer het bij je evenement bijvoorbeeld om een concert gaat, zijn sleutelwoorden als 'muziek', 'festival' en 'live' misschien relevant voor je evenement. Sleutelwoorden voor het genre, zoals 'rock' of 'hiphop', zijn ook handig.

TIP: de naam van je organisatie of merk kan ook een relevant trefwoord zijn.

2. Gebruik sleutelwoorden in je titel, beschrijving en tags.

Hoe vaker je jouw sleutelwoorden gebruikt, hoe hoger de ranking van je evenement in zoekresultaten met deze termen. Voeg ze toe aan:

  • Je titel: geef je evenement een unieke titel en verwerk er je belangrijkste trefwoorden in.

  • De tags van je evenement: maak onder 'Basisgegevens' tags op basis van je trefwoorden. Je kunt maximaal 10 tags per evenement maken.

  • Je beschrijving: gebruik trefwoorden in je beschrijving om je ranking te verbeteren en je bezoekers te laten weten dat jouw evenement echt iets voor hen is.

Heb je nog vragen?