Eventbrite

Helpcentrum

Een evenement organiseren

Een wachtlijst voor een evenement instellen

Je kunt een wachtlijst instellen die automatisch een trigger activeert wanneer een specifiek tickettype uitverkocht raakt of wanneer je evenement de maximumcapaciteit bereikt. Ga via je Dashboard naar de opties onder Bestelling en kies "Wachtlijst". Schakel vervolgens je wachtlijst in om te beginnen. Deze functie is niet beschikbaar voor evenementen die gebruikmaken van Eventbrite-zitplaatsreserverin.

In dit artikel

  • 1. Ga naar je Evenementendashboard.
  • 2. Ga naar "Wachtlijst" (onder de opties onder Bestelling).
  • 3. Schakel je wachtlijst in.
  • 4. Stel een wachtlijsttrigger in.
  • 5. Beperk de wachtlijst tot een maximumaantal mensen.
  • 6. Optioneel: Vraag de telefoonnummers van deelnemers.
  • 7. Stel een tijdlimiet in voor mensen om te kunnen registreren.
  • 8. Pas het automatische antwoordbericht aan.
  • 9. Pas het bericht voor vrijgave van tickets aan de wachtlijst aan.
  • 10. Sla de wijzigingen op.

1. Ga naar je Evenementendashboard.

Organisators van evenementen kunnen hier bij hun Eventbrite-account aanmelden. Selecteer vervolgens je evenement.

2. Ga naar "Wachtlijst" (onder de opties onder Bestelling).

OPMERKING: Als je evenementenplanning meerdere datums en tijden heeft, kun je een wachtlijst instellen voor het beheer van alle datums. Vervolgens geef je je tickects vrij door een datum te kiezen uit de vervolgkeuzelijst Instanties.

3. Schakel je wachtlijst in.

4. Stel een wachtlijsttrigger in.

De "wachtlijsttrigger" activeert je wachtlijst indien:

  • Een specifiek tickettype wordt uitverkocht of;

  • Het evenement de capaciteit bereikt. 

Als je een wachtlijsttrigger instelt die geactiveerd wordt wanneer een specifiek tickettype wordt uitverkocht, moet het tickettype zichtbaar zijn. De wachtlijst kan niet worden geactiveerd voor verborgen tickettypen.

5. Beperk de wachtlijst tot een maximumaantal mensen.

TIP: Als je geen limiet hebt ingesteld voor het aantal bezoekers die aan je wachtlijst kunnen worden toegevoegd, stel je dit veld in op nul.

6. Optioneel: Vraag de telefoonnummers van deelnemers.

Standaard vragen we de volledige naam en het e-mailadres van mensen die zich inschrijven voor de wachtlijst. Zet een vinkje in het vakje naast "Telefoonnummer" om ook het telefoonnummer te laten invoeren.

7. Stel een tijdlimiet in voor mensen om te kunnen registreren.

Je kunt de maximale tijd instellen die iemand op de wachtlijst krijgt om een plek (en ticket) te claimen, nadat ze uit de wachtlijst zijn vrijgegeven.

8. Pas het automatische antwoordbericht aan.

Mensen zien het "Automatische antwoordbericht' nadat ze op de wachtlijst zijn geplaatst.

OPMERKING: Men kan niet zien op welke plaats men op de wachtlijst staat. Vermeld je contactgegevens, zodat mensen op de wachtlijst weten met wie ze contact moeten opnemen als ze vragen hebben.

9. Pas het bericht voor vrijgave van tickets aan de wachtlijst aan.

Het "bericht voor vrijgave van tickets aan de wachtlijst" verschijnt in de e-mail die wordt verstuurd wanneer je een ticket vrijgeeft voor iemand op de wachtlijst. Zorg ervoor dat je ook de deadline voor het claimen van een plek (en een ticket) vermeldt.

10. Sla de wijzigingen op.

Selecteer "Opslaan" om de wijzigingen van je wachtlijst op te slaan. Wanneer deze is geactiveerd, kunnen mensen zichzelf op jouw wachtlijst zetten.

OPMERKING: Als je wachtlijst wordt geactiveerd door een specifiek tickettype in plaats van door de totale capaciteit, krijgen bezoekers een link "Zet me op de wachtlijst" te zien naast het tickettype dat je hebt geselecteerd. Andere tickets hebben de melding "Uitverkocht".

Heb je nog vragen?