Skip Main Navigation

De status van je uitbetaling bekijken

Eventbrite Logo

Geactualiseerd door Antwonne D.

Voor evenementen waarvoor je Eventbrite-betalingsverwerking gebruikt, worden uitbetalingen 4 tot 5 werkdagen na de einddatum van je evenement gestart. Daarna kan het tot 5 werkdagen duren voordat het geld op je bankrekening wordt weergegeven (7 werkdagen voor internationale bankoverschrijvingen). Je kunt de status van je uitbetalingen zien in eblink{'Accountinstellingen'=>https://www.eventbrite.nl/account target=_blank} op het tabblad ‘Toekomstige uitbetalingen’ van je eblink{'Overzicht van uitbetalingen'=>https://www.eventbrite.nl/myaccount/payouts/ target=_blank}.

TIP: Als je eblink{PayPal=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3461} gebruikt om betalingen te innen, houdt PayPal automatisch haar eblink{verwerkingstoeslag=>https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/paypal-fees} in voordat het geld op je PayPal-rekening wordt bijgeschreven. Bij vragen over je uitbetaling kun je eblink{contact opnemen met het supportteam van PayPal=>https://www.paypal.com/nl/webapps/helpcenter/helphub/home/}.

OPMERKING: Uitbetalingen worden 5 dagen na het einde van een evenement gestart, maar kunnen alleen op werkdagen worden verwerkt. Als de vijfde dag in een weekend of op een eblink{Amerikaanse feestdag=>http://www.federalreserve.gov/aboutthefed/k8.htm} valt, wordt de uitbetaling de eerstvolgende werkdag verwerkt. Uitbetalingen worden niet verwerkt in het weekend en op feestdagen..

1. Ga naar 'Accountinstellingen'.

Nadat je eblink{hebt ingelogd=>https://www.eventbrite.nl/login target=_blank}, ga je naar het accountmenu. Selecteer vervolgens 'Accountinstellingen'.

OPMERKING: Als je evenement meerdere datums en tijden heeft, moet je bovenaan de pagina 'Beheren' een datum selecteren bij de optie voor het selecteren van individuele datums om de status van je uitbetaling voor een specifiek evenement in je planning te zien.

2. Ga naar 'Overzicht van uitbetalingen' onder 'Uitbetalingen'.

Scrol in het keuzemenu naar het midden tot je de sectie 'Analyseren' ziet. Klik vervolgens op eblink{'Overzicht van uitbetalingen'=>https://www.eventbrite.nl/myaccount/payouts/ target=_blank}.

TIP: Als je eblink{evenement meerdere datums en tijden heeft=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3467}, worden uitbetalingen 5 dagen na de einddatum van elk individueel evenement gestart, net zoals bij ons normale uitbetalingsschema.

TIP VOOR EXPERTS: Je wordt uitbetaald in de eblink{valuta=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3452} die je hebt gebruikt om betalingen van je bezoekers te innen en je bank moet zich in een land/regio bevinden waarin deze valuta wordt ondersteund, zodat de betalingen verwerkt kan worden.

OPMERKING: Als je op je dashboard nergens de ‘Betalingsstatus’ ziet, maar wel een melding om je betalingsgegevens te updaten, moet je jouw eblink{uitbetalingsgegevens invoeren=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=4369} om je geld te ontvangen.

3. Controleer de status van uitbetalingen die al worden verwerkt.

Als je de status wilt weten van een uitbetaling waarvan de verwerking al gestart is, ga je naar het tabblad 'Uitbetalingen' voor meer informatie. Voer de naam van je evenement op de zoekbalk in en klik op de relevante uitbetaling om meer informatie weer te geven. De onderstaande letters geven het volgende weer: • A: Onder eblink{Betalingsmethode=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=4369} staat de bankrekening waarnaar wij je uitbetalingen sturen. Als je op een uitbetaling wacht en meerdere bankrekeningen gebruikt, controleer je eerst naar welke bankrekening de uitbetaling wordt gestuurd. • B: De 'Verwachte verzenddatum' is de datum waarop we de uitbetaling naar je bank hebben gestuurd. Daarna kan het nog een aantal dagen duren totdat de bank je uitbetaling heeft verwerkt en op je rekening heeft bijgeschreven. • C: De status geeft de huidige status van je uitbetaling weer. Scrol omlaag naar stap 5 van dit artikel voor een overzicht van alle uitbetalingsstatussen en wat deze betekenen. • D: De 'Uitbetalings-id' is een unieke id die Eventbrite aan je uitbetaling toewijst. Als je vragen over je uitbetaling hebt en eblink{contact wilt opnemen met Eventbrite=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=40177}, geef je dit nummer door zodat we snel de juiste uitbetaling kunnen vinden. • E: De 'Verwachte uitbetalingsdatum' is de beste inschatting die Eventbrite kan geven van de datum waarop je uitbetaling op je rekening moet verschijnen. Dit is echt een schatting. De bank heeft ook tijd nodig om de uitbetalingen die we naar jou overschrijven te kunnen verwerken. Het is geen garantie dat je uitbetaling op die datum aankomt.

TIP: Lees ook ons eblink{artikel over het weergeven en exporteren van gespecificeerde uitbetalingen=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3509} voor een volledig overzicht van de verschillende onderdelen in je 'Overzicht van uitbetalingen'.

4. Bekijk je toekomstige uitbetalingen.

Klik op 'Toekomstige uitbetalingen' voor een lijst van alle evenementen die de volgende maand zullen worden uitbetaald.

OPMERKING: Controleer of je eblink{jouw uitbetalingsgegevens hebt ingevoerd=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=4369} om er zeker van te zijn dat je uitbetaling wordt verwerkt op de datum die onder 'Volgende uitbetaling' staat.

5. De status van je uitbetaling.

De datum van uitbetaling is 4 tot 5 dagen na de einddatum van je evenement. Dit is ook de dag waarop Eventbrite je uitbetaling start. Het hangt echter van je bank af hoelang het duurt voordat uitbetalingen op je rekening worden bijgeschreven. De volgende statussen geven waar je uitbetaling zich in het hele proces bevindt: • In behandeling: De status 'In behandeling' betekent dat we je uitbetaling aan het verwerken zijn. Verzoeken om directe stortingen worden verzameld en gaan naar onze bank, en cheques worden afgedrukt gaan op de post (Voor cheques: alleen in de VS, via USPS verzonden en onderhevig aan standaard postbezorgingstijden). • Verzonden: Je uitbetaling is naar je bankrekening gestuurd. Zodra je bank de verwerking ervan heeft voltooid, verschijnt de uitbetaling op je rekening. Uitbetalingen moeten binnen 5 werkdagen op je bankrekening staan (7 werkdagen voor internationale bankrekeningen). • Geannuleerd: Deze uitbetaling is geannuleerd. Er wordt een nieuwe uitbetaling gestart die op een nieuwe, aparte regel moet verschijnen. • eblink{Teruggestuurd=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3411}: Dit betekent dat we geprobeerd hebben je uitbetaling te versturen, maar dat de directe storting niet is doorgekomen. Scrol op je dashboard naar 'Betalingsstatus' en selecteer 'bankgegevens controleren en opnieuw invoeren' om te eblink{controleren of je uitbetalingsgegevens juist zijn=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=4369}. Vervolgens kun je eblink{jouw uitbetaling opnieuw uitgeven=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3411}.

OPMERKING: Als je uitbetalingen via cheque hebt aangevraagd en de cheque is teruggestuurd, verandert je uitbetalingsstatus niet. Je ontvangt dan wel een e-mail van Eventbrite met aanwijzingen over het eblink{bijwerken van je uitbetalingsgegevens=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=4369} en het opnieuw uitgeven van je uitbetaling.

Heb je nog steeds vragen? Wij zijn er om je te helpen. Neem contact met ons op.