Skip Main Navigation

Een wachtlijst voor een evenement instellen

Geactualiseerd door Support

Je kunt een wachtlijst instellen die automatisch wordt geactiveerd wanneer een bepaald tickettype uitverkocht is of wanneer je evenement de totale capaciteit bereikt heeft. Ga op de pagina 'Beheren' van je evenement naar 'Bestelopties' en selecteer 'Wachtlijst'. Schakel je wachtlijst in om aan de slag te gaan. Deze functie is niet beschikbaar voor evenementen met eblink{zitplaatsreservering=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=30532}.

TIP: Als je al een wachtlijst voor je evenement hebt ingesteld, kun je je eblink{wachtlijst beheren en specifieke mensen selecteren om tickets aan vrij te geven=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3215}.

TIP VOOR EXPERTS: Als je jezelf aan de wachtlijst voor een evenement hebt toegevoegd, eblink{neem je contact op met de organisator=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3275} voor vragen over je wachtlijststatus.

<h2 id="01">1. Ga naar je pagina &#39;Beheren&#39;.</h2> <p>Evenementorganisators kunnen eblink{hier=&gt;https://www.eventbrite.nl/myevents target=_blank} bij hun Eventbrite-account inloggen. Selecteer je evenement.</p> <p class="text-small l-pad-vert-2 l-pad-hor-2 card l-mar-top-2"><b>OPMERKING:</b> Zie je een andere ervaring? Mogelijk gebruik je eblink{Eventbrite Music=&gt;https://www.eventbrite.com/l/music target=_blank}. eblink{Log in=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=41410 target=_blank} en selecteer je organisatie. Als je niet standaard naar de pagina &#39;Evenementen&#39; wordt geleid (met evenementen voor de geselecteerde organisatie), eblink{wijzig dan je organisatie=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=41411 target=_blank} rechtsboven op het scherm. Klik vervolgens op &#39;Evenementen&#39; en kies het evenement dat je wilt beheren.</p> <h2 id="02">2. Ga naar &#39;Wachtlijst&#39; onder &#39;Bestelopties&#39;.</h2> <p class="text-small l-pad-vert-2 l-pad-hor-2 card l-mar-top-2"><b>OPMERKING:</b> Als je eblink{evenementplanning meerdere datums en tijden=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=5421} heeft, kun je een wachtlijst instellen wanneer je alle datums beheert. Vervolgens kun je eblink{tickets vrijgeven=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3215} door een datum te kiezen in de selectie voor individuele evenementen bovenaan de pagina &#39;Beheren&#39;.</p> <h2 id="03">3. Schakel je wachtlijst in.</h2> <h2 id="04">4. Stel een wachtlijsttrigger in.</h2> <p>De &#39;Wachtlijsttrigger&#39; activeert je wachtlijst wanneer een bepaald tickettype uitverkocht is of je evenement de eblink{maximumcapaciteit=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3308} bereikt.</p> <h2 id="05">5. Beperk je wachtlijst tot een bepaald aantal personen.</h2> <p class="text-small l-pad-vert-2 l-pad-hor-2 card l-mar-top-2"><b>TIP:</b> Als je geen limiet hebt voor het aantal bezoekers dat aan de wachtlijst kan worden toegevoegd, stel je dit veld in op nul.</p> <h2 id="06">6. Optioneel: vraag bezoekers om hun telefoonnummer.</h2> <p>Standaard vragen we de volledige naam en het e-mailadres wanneer mensen zich voor de wachtlijst aanmelden. Selecteer het vakje boven &#39;Telefoonnummer&#39; om ook een telefoonnummer op te vragen.</p> <h2 id="07">7. Stel een tijdslimiet in waarin mensen zich kunnen aanmelden.</h2> <p>Je kunt instellen hoeveel tijd iemand op je wachtlijst heeft om een plaats (en ticket) te claimen nadat je ze van de wachtlijst hebt gehaald.</p> <h2 id="08">8. Pas het automatische antwoordbericht aan.</h2> <p>Mensen zien het automatische antwoordbericht wanneer ze aan de wachtlijst zijn toegevoegd.</p> <p class="text-small l-pad-vert-2 l-pad-hor-2 card l-mar-top-2"><b>OPMERKING:</b> Mensen kunnen niet zien op welke plaats ze staan. Geef je contactgegevens op zodat mensen op de wachtlijst weten met wie ze contact op kunnen nemen als ze vragen hebben.</p> <h2 id="09">9. Pas het bericht voor ticketvrijgave aan.</h2> <p>Het bericht voor ticketvrijgave voor de wachtlijst staat in de e-mail die wordt verzonden wanneer je een ticket vrijgeeft aan iemand op de wachtlijst. Geef zeker de deadline op om een plaats (en ticket) te claimen.</p> <h2 id="10">10. Sla je wijzigingen op.</h2> <p>Kies &#39;Opslaan&#39; om de wijzigingen in je wachtlijstinstellingen op te slaan. Zodra deze geactiveerd is kunnen mensen zichzelf aan je wachtlijst toevoegen.</p> <p class="text-small l-pad-vert-2 l-pad-hor-2 card l-mar-top-2"><b>OPMERKING:</b> Als je wachtwoord door een specifiek tickettype is geactiveerd in plaats van de totale capaciteit, zien bezoekers een link &#39;Voeg mij aan de wachtlijst toe&#39; naast het geselecteerde tickettype. Andere tickets worden weergegeven als &#39;Uitverkocht&#39;.</p>

Heb je nog steeds vragen? Neem Contact.