Skip Main Navigation

Restitutie aanvragen

Geactualiseerd door Support

Categorie: Een evenement bezoeken

Je moet de evenementorganisator een verzoek versturen als je een restitutie van je tickets wilt. Er zijn twee manieren om dit via je Eventbrite-account te doen. Meld je aan bij Eventbrite en ga naar 'Tickets' om aan de slag te gaan. Afhankelijk van het restitutiebeleid van het evenement, heb je de optie om daar direct een restitutie aan te vragen, of om contact op te nemen met de organisator over jouw tickets.

<h2 id="1">1. Direct een restitutie aanvragen via je Eventbrite-account</h2> <p>Wanneer organisatoren hun evenement opzetten, stellen ze ook een restitutiebeleid op. Als restitutieverzoeken zijn toegestaan, zie je de optie om er een aan te vragen in je tickets:</p> <ol><li>Meld je aan bij Eventbrite</li><li>Ga naar &#39;Tickets&#39; in je account. Selecteer het ticket waar je een restitutie voor wilt ontvangen.</li><li>Klik op &#39;Restitutie aanvragen&#39;.</li><li>Controleer je gegevens en selecteer een reden voor restitutie.</li><li>Klik op &#39;Doorgaan&#39;.</li><li>Controleer je gegevens en klik op &#39;Verzoek indienen&#39;.</li></ol> <h2 id="2">2. Contact opnemen met de organisator via je Eventbrite-account</h2> <p>Wanneer organisatoren hun evenement opzetten, stellen ze ook een restitutiebeleid op. Als dit is ingesteld op &#39;Geen restituties&#39;, kun je alleen een restitutie aanvragen door contact op te nemen met de organisator. De makkelijkste manier om dit te doen is als volgt:</p> <ol><li>Meld je aan bij Eventbrite</li><li>Ga naar &#39;Tickets&#39; in je account. Selecteer het ticket waar je een restitutie voor wilt ontvangen.</li><li>Klik op &#39;Contact opnemen met de organisator&#39;.</li><li>Klik onder &#39;Heb je een vraag voor de organisator?&#39; opnieuw op &#39;Contact opnemen met de organisator&#39;.</li><li>Controleer je gegevens en selecteer de reden &#39;Vraag over mijn ticket&#39;.</li><li>Voer een bericht in waarin je duidelijk je verzoek en reden voor restitutie vermeldt.</li><li>Klik op &#39;Doorgaan&#39;.</li><li>Controleer je gegevens en klik op &#39;Verzoek indienen&#39;.</li></ol> <h2 id="3">3. Restitutieverzoeken voor annuleringen vanwege COVID-19</h2> <p>Vraag een restitutie aan via het <a href="https://www.eventbrite.nl/attendee-refund-request" target="_self">formulier voor restitutieverzoeken</a>. Zorg dat je aan alle onderstaande vereisten voldoet:<br><br>☑️  Je hebt al contact opgenomen met de organisator, maar je hebt geen restitutie of een aanbod van gelijke waarde gekregen.<br>☑️  Het evenement is geannuleerd in de afgelopen 45 dagen.<br>☑️  Je hebt de tickets voor 15 maart gekocht.<br>☑️  Het evenement moest plaatsvinden tussen 15 maart 2020 en 15 april 2021.<br>☑️  Je hebt gebruikgemaakt van Eventbrite-betalingsverwerking om je tickets te betalen, maar niet SEPA, iDEAL of Bancontact.</p> <h2 id="4">4. Nuttige links</h2> <p>Meer informatie over het restitutiebeleid van Eventbrite:</p> <ul><li><a href="https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=41693" target="_self">Restitutievereisten voor evenementen die zijn geannuleerd vanwege COVID-19</a></li><li><a href="https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=8480" target="_self">Vereisten van het Eventbrite-restitutiebeleid voor organisators</a></li></ul>

Heb je nog steeds vragen? Neem Contact met ons op.