Skip Main Navigation

Kan ik een restitutie krijgen?

Geactualiseerd door Support

Organisators kunnen op Eventbrite hun eigen restitutiebeleid bepalen. Check op de evenementpagina of de organisator een eblink{restitutiebeleid=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=37688} heeft ingesteld. Om een restitutie aan te vragen ga je naar eblink{'Tickets'=>https://www.eventbrite.nl/mytickets} in je Evenbrite-account (ga eblink{hier=>https://www.eventbrite.nl/gettickets} als je nog nooit hebt ingelogd).Zoek vervolgens je bestelling en selecteer 'Restitutie aanvragen'. De organisator zou binnen 1 week moeten reageren (eblink{2 werkdagen als je via PayPal hebt betaald=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3315}) en wanneer restituties zijn geïnitieerd, duurt het tot 7 werkdagen voordat ze op je rekening worden weergegeven.

TIP: Afhankelijk van de evenementinstellingen van de organisator, kun je eblink{de naam op je bestelling wijzigen=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=4092}, eblink{je tickets overdragen aan iemand anders=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=7668} of eblink{je ticket wijzigen naar een ander tickettype of evenement van dezelfde organisator=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3481}.

TIP VOOR EXPERTS: Als je niet betaald hebt voor registratie, en niet hebt gekozen voor eblink{betaling per factuur, cheque of aan de deur=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=7501} (indien aangeboden), kun je eblink{de gratis registratie annuleren=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3243} via de eblink{pagina 'Tickets' van jouw Eventbrite-account=>https://www.eventbrite.nl/mytickets}.

OPMERKING: Gebruik je Eventbrite om evenementen te maken en beheren, eblink{kom dan te weten hoe je restituties verwerkt=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3399} en eblink{gratis bestellingen annuleert of verwijdert=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3874}.

1. Controleer het restitutiebeleid van het evenement.

Eventbrite laat organisators hun eigen eblink{restitutiebeleid=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=37688} instellen. In de meeste gevallen kun je daarom het beste eerst het beleid controleren voordat je contact opneemt met de organisator of Eventbrite. Als er een restitutiebeleid is voor het evenement, staat dit op de evenementpagina waarop je je hebt geregistreerd en in de bevestigingsmail die je na aankoop hebt ontvangen.

TIP: Niet alle organisators stellen een restitutiebeleid in. Ga naar stap 2 als je geen restitutiebeleid ziet op de evenementpagina of in de bevestiging van je bestelling.

OPMERKING: Aangezien we geen restituties kunnen verlenen namens organisators, hebben wij het liefst dat organisators en bezoekers restitutieverzoeken onderling oplossen.

2. Zoek je bestelling op de pagina 'Tickets' in Eventbrite.

Nadat je eblink{hebt ingelogd op je Eventbrite-account=>https://www.eventbrite.nl/login target=_blank} (ga eblink{hier=>https://www.eventbrite.nl/gettickets target=_blank} naartoe als je nog nooit hebt ingelogd), open je het accountmenu. Klik vervolgens op eblink{'Tickets'=>https://www.eventbrite.nl/mytickets target=_blank} om je bestelling te zoeken.

TIP: Staat je bestelling niet in de lijst? Misschien moet je op 'Meer tonen' klikken als je veel bestellingen hebt of controleren dat je bent ingelogd op de Eventbrite-account voor het e-mailadres dat je tijdens registratie hebt ingevoerd.

3. Selecteer 'Restitutie aanvragen'.

Selecteer 'Restitutie aanvragen' om te beginnen.

TIP: Als je 'Restitutie aanvragen' niet ziet, is de kans groot dat de organisator deze functie heeft uitgeschakeld en geen restituties verleent. Klik in dat geval op 'Contact opnemen met de organisator' om een restitutie aan te vragen.

OPMERKING: Bij gratis bestellingen wordt de optie 'Bestelling annuleren' weergegeven, in plaats van 'Restitutie aanvragen', omdat er geen geld hoeft te worden gerestitueerd voor registratie.

4. Vul het contactformulier in en selecteer 'Doorgaan'.

Je naam, e-mailadres en de reden waarom je contact zoekt, zijn al voor je ingevuld. Kies de reden voor je restitutie in het keuzemenu onder 'Reden voor restitutie'. Geef vervolgens een korte uitleg voor je verzoek. Klik op 'Doorgaan' wanneer elk veld is ingevuld.

TIP: Het is raadzaam je telefoonnummer in het bericht op te nemen, zodat de organisator je verzoek gemakkelijker kan verwerken.

TIP VOOR EXPERTS: Wil je gewoon contact opnemen met de organisator? Gebruik dan het keuzemenu onder 'Reden voor contact' om een andere reden te kiezen en de organisator een bericht te sturen.

5. Controleer je verzoek en klik op 'Verzoek om restitutie indienen'.

Lees de informatie in je restitutieverzoek nog eens goed door om te kijken of deze klopt. Klik dan op 'Verzoek om restitutie indienen' om je verzoek naar de organisator van het evenement te verzenden Als je het verzoek moet wijzigen voordat je het indient, klik je op 'Informatie bewerken' om terug te gaan.

6. Volg je restitutieverzoek.

Er verschijnt een bericht dat je restitutieverzoek bij de organisator is ingediend. Klik op 'Verzoek om restitutie volgen' om terug te gaan naar je bestelgegevens en de status van je verzoek te volgen. Je ziet een melding en je kunt op 'Weergeven' klikken om de details van je verzoek te bekijken.

OPMERKING: Het is niet mogelijk om nog een restitutieverzoek voor deze bestelling in te dienen en de knop 'Restitutie aanvragen' verdwijnt.

7. Wacht één week.

Organisators moeten binnen 1 week op je verzoek reageren. Je ontvangt automatisch een e-mail van Eventbrite wanneer de restitutie is verzonden.

OPMERKING: Als je via PayPal hebt betaald, moeten organisators binnen 2 werkdagen reageren. eblink{Meer informatie over het aanvragen van een restitutie voor een bestelling via PayPal=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3315}.

8. Wacht tot 7 werkdagen nadat je restitutie is verleend om te zien of je deze hebt ontvangen.

Het kan tot 7 werkdagen duren voordat een restitutie op je rekening staat, afhankelijk van de bank of creditcardmaatschappij. Heb je de restitutie na 7 dagen nog niet ontvangen, eblink{neem dan contact op met de organisator=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3275} om te controleren of de restitutie is verwerkt.

OPMERKING: Heel af en toe duurt het langer voordat de restitutie op je rekening staat of op de kaart die je hebt gebruikt. Creditcardmaatschappijen maken gebruik van grote banken om de fondsen te verkrijgen die zij aan hun kaarthouders lenen voor aankopen. Dit betekent dat zowel het beleid van de creditcardmaatschappij, als dat van de bank de restitutie kan vertragen. Als de organisator bevestigt dat de restitutie is verleend, maar je hebt nog niks ontvangen, eblink{neem dan contact met ons op=>https://www.eventbrite.nl/support/contact-us}. Vervolgens kunnen wij de status van je restitutie nagaan.

9. Optioneel: Neem contact op met Eventbrite als de organisator niet heeft gereageerd.

Als de organisator niet binnen 1 week heeft gereageerd, kun je eblink{contact opnemen met ons=>https://eventbrite.nl/support/contact-us}. De organisator van je evenement is volledig verantwoordelijk voor het beheer van restituties, maar wij zullen ons best doen om jullie in contact te brengen om tot een oplossing te komen. Selecteer de opties 'Bezoeker' > 'Restitutie' > 'Meer dan een week geleden contact opgenomen met organisator van evenement' wanneer je contact opneemt met Eventbrite over een restitutieverzoek. Vermeld het volgende in je verzoek: • Wanneer je contact hebt opgenomen met de organisator (als je dit nog niet hebt gedaan, moet je eerst eblink{contact opnemen met de organisator van het evenement=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3275}) • Het e-mailadres dat is gebruikt voor registratie (en jouw e-mailadres voor contact als dit hiervan afwijkt) • Je bestelnummer • De reden waarom je restitutie hebt aangevraagd (bijv. er was niemand, evenement geannuleerd of uitgesteld, artiest kwam niet opdagen, toegang geweigerd)

OPMERKING: Wanneer je contact met ons opneemt over een restitutieverzoek, nemen we namens jou contact op met de organisator.

Relevante artikelen

Heb je nog steeds vragen? Wij zijn er om je te helpen. Neem contact met ons op.