Skip Main Navigation

Restitutie aanvragen

Geactualiseerd door Support

Categorie: Een evenement bezoeken

Externe organisatoren van evenementen maken de evenementen aan op Eventbrite en beheren deze. Zij zijn verantwoordelijk voor het instellen van een restitutiebeleid en het uitkeren van restituties. Als je een restitutie wilt voor je tickets, stuur de organisator van het evenement dan een verzoek.

<h2 id="01">Een restitutie aanvragen direct vanuit je Eventbrite-account</h2> <p>Eventbrite maakt automatisch een account aan met het e-mailadres dat je hebt gebruikt om een ticket te kopen. Als verzoeken tot restitutie zijn toegestaan, zie je de optie om deze aan te vragen in je account:</p> <ol><li><a href="https://www.eventbrite.nl/signin/" target="_blank">Log in</a> op Eventbrite.</li><li>Ga naar &#39;Tickets&#39; in je account. Selecteer het ticket waar je een restitutie voor wilt ontvangen.</li><li>Klik op &#39;Restitutie aanvragen&#39;. </li><li>Voer je gegevens in en dien je aanvraag in. </li></ol> <p>Klik op &#39;Contact opnemen met organisator&#39; als je de optie voor het aanvragen van een restitutie niet ziet of een vraag hebt over de status van je aanvraag voor restitutie.  </p> <h2 id="02">Je hebt tickets gekocht voor een evenement dat niet is doorgegaan </h2> <p>Zorg dat je aan alle onderstaande vereisten voldoet:</p> <ul><li>Je hebt al <a href="https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3275" target="_blank">contact opgenomen met de organisator</a> en deze heeft ofwel niet gereageerd of je aanvraag afgewezen </li><li>Het evenement zou volgens planning in de afgelopen 45 dagen plaatsvinden, maar is niet doorgegaan (niet uitgesteld of verplaatst)</li><li>De organisator heeft Eventbrite-betalingsverwerking gebruikt om je betaling te verwerken</li></ul> <p>Als je aan deze vereisten voldoet, kun je via dit <a href="https://www.eventbrite.nl/attendee-refund-request/" target="_blank">aanvraagformulier restitutie</a> een restitutie aanvragen. </p>

Heb je nog steeds vragen? Neem Contact.