Skip Main Navigation

Je evenement annuleren

Geactualiseerd door Support

Categorieën: Bestellingen en bezoekers beheren, Tijdens en na je evenement

Het annuleren van een evenement is geen eenvoudige beslissing, maar Eventbrite kan het proces vergemakkelijken. Zorg er eerst voor dat je de status van je evenement verandert naar 'Geannuleerd'. E-mail daarna je bezoekers en verleen de restituties.

<h2 id="01">1. Controleren voordat je begint.</h2> <h3 id="01-1">1. Zaken om rekening mee te houden.</h3> <p>☑️  Wanneer een evenement wordt geannuleerd, vereist Eventbrite een restitutie. <br><br>☑️  Als een evenement wordt geannuleerd of uitgesteld, wordt de volledige aankoop gerestitueerd, dus zowel de ticketprijs als de toeslagen van Eventbrite.<br><br>☑️  Laat je bezoekers altijd weten wanneer je een evenement annuleert. Als je Eventbrite gebruikt om je <a href="https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3327" target="_blank">bezoekers te e-mailen</a>, moet je dit doen voordat je restituties verleent.</p> <h3 id="01-2">2. Nuttige links.</h3> <ul><li>eblink{Restitutievereisten voor evenementen die zijn geannuleerd vanwege COVID-19=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=41693}</li><li>eblink{Vereisten van het restitutiebeleid van Eventbrite voor organisators=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=8480}</li><li>eblink{Je evenement uitstellen en verzetten=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=34497}</li></ul> <h2 id="02">2. De status van je evenement wijzigen.</h2> <p>Wijzig de status van het evenement &#39;Geannuleerd&#39;. Hierdoor wordt de online verkoop van tickets stopgezet en kunnen mogelijke ticketkopers deze nieuwe status op de evenementpagina zien.</p> <h3 id="02-1">1. Wijzig de status van het evenement in &#39;Geannuleerd&#39;.</h3> <ol><li>Ga naar het Evenementdashboard en klik op &#39;In verkoop&#39;. </li><li>Kies &#39;Status wijzigen&#39;. Kies daarna &#39;Geannuleerd&#39;. </li><li>Klik op &#39;Niet langer te koop aanbieden&#39;. </li></ol> <h3 id="02-2">2. Nuttige links.</h3> <ul><li>eblink{De status van je evenement wijzigen=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=41550} </li></ul> <h2 id="03">3. Bezoekers laten weten dat het evenement geannuleerd is. </h2> Zodra de status van het evenement op &#39;Geannuleerd&#39; staat, zie je automatisch de optie om je bezoekers een e-mail te sturen.  <h3 id="03-1">1. Je bezoekers een e-mail sturen.</h3> <p>Werk de sjabloon bij of stel zelf een e-mail op voor je bezoekers. Zorg ervoor dat het volgende wordt vermeld:</p> <ul><li>Wanneer ze de restitutie kunnen verwachten.</li><li>Bij wie bezoekers terecht kunnen voor vragen. Controleer het e-mailadres voor reacties om er zeker van te zijn dat de antwoorden op de juiste plek terecht komen.</li><li>Of je van plan bent het evenement op een andere datum te laten plaatsvinden</li></ul> <h3 id="03-2">2. Nuttige links.</h3> <ul><li>eblink{Stuur de bezoekers een e-mail=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3327}.</li></ul> <h2 id="04">4. Alle bestellingen restitueren.</h2> <p>Wanneer een evenement wordt geannuleerd, vereist Eventbrite dat er restituties worden verleend. Je hebt twee opties voor restitutie:</p> <ul><li>Het restitutiebedrag terugstorten op de oorspronkelijke betaalmethode die is gebruikt voor de aankoop van ticket(s)</li><li>De restitutie uitkeren als tegoed dat gebruikers voor je toekomstige evenementen kunnen gebruiken (alleen Amerikaanse dollar)</li></ul> <h3 id="04-1">1. Restitutie verlenen.</h3> <p>Ga naar &#39;Evenementen beheren&#39; in je account en selecteer je evenement. Ga daarna naar &#39;Bestellingen&#39; (onder &#39;Bezoekers beheren&#39;). </p> <ol><li>Klik op &#39;Meerdere restituties verlenen&#39;.</li><li>Kies een restitutiemethode (alleen Amerikaanse dollars). </li><li>Klik op &#39;Alles selecteren&#39;.</li><li>Klik op &#39;Restitueren&#39;. </li><li>Bevestig het aantal restituties en klik op &#39;X restituties verlenen&#39;. (Het aantal restituties komt overeen met het aantal geselecteerde bestellingen.) </li></ol> <p>Dit proces kan niet worden gestopt of ongedaan worden gemaakt zodra de restituties worden verwerkt. Controleer, wanneer het proces is voltooid, de statuskolom. Verleen eventuele mislukte restituties afzonderlijk. </p> <h3 id="04-2">2. Nuttige links.</h3> <ul><li>eblink{Alle bestellingen restitueren en annuleren=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=41697} </li><li>eblink{Afzonderlijke bestellingen restitueren en annuleren=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3399}</li><li>eblink{Een gratis bestelling annuleren of verwijderen=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3874}</li><li>eblink{Vereisten van het restitutiebeleid van Eventbrite voor organisators=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=8480}</li><li>eblink{Restitutievereisten voor evenementen die zijn geannuleerd vanwege COVID-19=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=41693} </li></ul>

Heb je nog steeds vragen? Neem Contact.