Skip Main Navigation

Je evenement uitstellen en verzetten

Geactualiseerd door Support

Categorieën: Evenementen en tickets maken en bewerken, Bestellingen en bezoekers beheren

Als je je evenement moet uitstellen of verzetten, verander de status van je evenement dan eerst in 'Uitgesteld'. Stuur daarna je bezoekers een e-mail en reageer op restitutieverzoeken van bezoekers die niet langer kunnen komen. Zodra je nieuwe datum is bevestigd, kun je je datum en ticketinstellingen bijwerken.

<h2 id="01">Controleer dit voordat je begint:</h2> <p>☑️ Als jij je evenement moet uitstellen of verzetten, zorg er dan voor dat je de vereisten van ons restitutiebeleid voor organisatoren respecteert.<br>☑️<b> </b>Update de datum van het evenement binnen 30-60 dagen. Als dit niet mogelijk is, laat je bezoekers dan zo snel mogelijk en duidelijk weten wat de plannen zijn om verwarring te voorkomen. Bezoekers vragen meestal om restituties wanneer het langer duurt om het evenement te verzetten.<br>☑️<b> </b>De nieuwe datum moet binnen één jaar van de oorspronkelijke datum vallen.<br>☑️<b> </b>Als een evenement wordt uitgesteld of geannuleerd, zijn restituties voor de hele aankoop: dat is inclusief de ticketprijs en de Eventbrite-toeslagen.</p> <h2 id="02">Weet je niet zeker wat de nieuwe datum wordt, stel je evenement dan uit.</h2> <h3 id="02-1">1. Stel de evenementstatus in op &#39;Uitgesteld&#39;.</h3> <ol><li>Ga naar het Dashboard en klik op &#39;Te koop&#39;. </li><li>Kies &#39;Status wijzigen&#39;. Kies dan &#39;Uitgesteld&#39;. </li><li>Klik op &#39;Niet langer te koop aanbieden&#39;. </li></ol> Hierdoor wordt de online verkoop van tickets stopgezet en mogelijke ticketkopers kunnen deze nieuwe status op de evenementpagina zien. <h3 id="02-2">2. Stuur je bezoekers een e-mail.</h3> <p>Zodra de evenementstatus op &#39;Uitgesteld&#39; staat, zie je automatisch de optie om je bezoekers een e-mail te sturen. Werk het sjabloon bij of stel zelf een e-mail op voor je bezoekers. Laat je bezoekers het volgende weten:</p> <ul><li>Hoe bezoekers <a href="https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3207" target="_blank">een restitutie kunnen aanvragen</a>.</li><li>De nieuwe datum van je evenement. Als je nog geen nieuwe datum hebt, laat je bezoekers dan weten wanneer je de nieuwe datum zult aankondigen.</li><li>Bij wie bezoekers terecht kunnen voor vragen. Controleer ook het e-mailadres voor reacties om er zeker van te zijn dat de antwoorden op de juiste plek terechtkomen.</li></ul> <h3 id="02-3">3. Reageer op restitutieverzoeken.</h3> <p>Door snel op restitutieverzoeken te reageren, behoud je het vertrouwen van je bezoekers. Als bezoekers niet aanwezig kunnen zijn op de nieuwe datum, kun je een restitutie verlenen. Als je restituties verleent voor je uitgestelde evenement, betaalt Eventbrite ook de toeslag terug.<br><br>Je hebt twee keuzes wanneer je restituties verleent: </p> <ul><li>Stort het restitutiebedrag terug op de oorspronkelijke betaalmethode die is gebruikt voor de aankoop van het ticket </li><li>Geef de restitutie als tegoed dat gebruikers voor je toekomstige evenementen kunnen gebruiken (alleen Amerikaanse dollar)</li></ul> <p>In beide gevallen wordt het totale restitutiebedrag automatisch afgetrokken van je uitbetalingssaldo. Je kunt ook het volgende aanbieden:</p> <ul><li>eblink{Een korting aanbieden voor een toekomstig evenement=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3295}</li><li>eblink{Je bezoekers overzetten naar een ander evenement=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3479}</li><li>eblink{De bestelgegevens veranderen in die van een bezoeker die wel aanwezig kan zijn=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=27564}</li></ul> <h3 id="02-4">4. Nuttige links.</h3> <ul><li>eblink{Je evenementstatus veranderen=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=41550}</li><li>eblink{E-mails versturen naar bezoekers=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3327}</li><li>eblink{Een bestelling restitueren=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3399}</li><li>eblink{Restituties verlenen als een tegoed voor je toekomstige evenementen=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=41710}</li><li>eblink{Voor evenementorganisatoren - informatie over het coronavirus=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=41689}</li><li>eblink{Vereisten van het Eventbrite-restitutiebeleid voor organisatoren=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=8480}</li></ul> <h2 id="03">Weet je de nieuwe datum, verschuif je evenement dan.</h2> <h3 id="03-1">1. Voer de nieuwe datum in.</h3> <ol><li>Ga naar je Dashboard en selecteer &#39;Basisgegevens&#39;. </li><li>Stel een nieuwe datum in en sla de wijzigingen op. </li><li>Stuur ticketkopers een e-mail om de nieuwe datum te bevestigen.</li></ol> <h3 id="03-2">2. Bevestig dat je tickets te koop zijn.</h3> <ol><li> <div>Ga naar &#39;Tickets&#39;.</div> </li><li> <div>Maak een nieuw tickettype of bewerk een bestaand tickettype.</div> </li><li> <div>Werk zo nodig de einddatum van de verkoop bij.</div> </li><li> <div>Sla je wijzigingen op.</div> </li></ol> <h3 id="03-3">3. Stuur ticketkopers een e-mail met de nieuwe datum.</h3> <ol><li> <div>Ga naar &#39;E-mails aan bezoekers&#39; onder &#39;Bezoekers beheren&#39;. </div> </li><li> <div>Klik op &#39;Nieuwe e-mail voor bezoekers maken&#39;.</div> </li><li> <div>Voeg de nieuwe datum en eventuele updates toe aan de e-mail.</div> </li><li> <div>Klik op &#39;Nu verzenden&#39;. </div> </li></ol> <h3 id="03-4">4. Reageer op restitutieverzoeken.</h3> <p>Door snel op restitutieverzoeken te reageren, behoud je het vertrouwen van je bezoekers. Als bezoekers niet aanwezig kunnen zijn op de nieuwe datum, kun je een restitutie verlenen. Als je restituties verleent voor je uitgestelde evenement, betaalt Eventbrite ook de toeslag terug.<br><br>Je hebt twee keuzes wanneer je restituties verleent: </p> <ul><li>Stort het restitutiebedrag terug op de oorspronkelijke betaalmethode die is gebruikt voor de aankoop van het ticket </li><li>Geef de restitutie als tegoed dat gebruikers voor je toekomstige evenementen kunnen gebruiken (alleen Amerikaanse dollar)</li></ul> <p>In beide gevallen wordt het totale restitutiebedrag automatisch afgetrokken van je uitbetalingssaldo. <br><br>Je kunt ook het volgende aanbieden:</p> <ul><li>eblink{Een korting aanbieden voor een toekomstig evenement=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3295}</li><li>eblink{Je bezoekers overzetten naar een ander evenement=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3479}</li><li>eblink{De bestelgegevens veranderen in die van een bezoeker die wel aanwezig kan zijn=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=27564}</li></ul> <h3 id="03-5">5. Uitbetalingen voor verzette evenementen.</h3> <p>Wanneer evenementen worden uitgesteld of geannuleerd, houdt Eventbrite automatisch de uitbetaling in zodat je makkelijk restituties kunt verlenen.</p> <p>Als je een evenement met succes hebt afgerond, maar je uitbetaling niet hebt ontvangen binnen de standaard periode, <a href="https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc6uqApscvTt6LvFCnzQyb00Jx86NGgrjZZUCwBopf17qWjXw/viewform" target="_blank">dien dan een uitbetalingsaanvraag in</a>. </p> <h3 id="03-6">6. Nuttige links.</h3> <ul><li>eblink{Een datum en tijd selecteren=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articles/nl_NL/Multi_Group_How_To/een-evenement-aanmaken?lg=nl_NL#1-4}</li><li>eblink{Bevestigen dat je tickets te koop worden aangeboden=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articles/nl_NL/How_To/aangepastetickettypenmaken?lg=nl#6}</li><li>eblink{E-mails versturen naar bezoekers=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3327}</li></ul>

Heb je nog steeds vragen? Neem Contact.