Skip Main Navigation

Je evenement uitstellen en verzetten

Als je je evenement moet uitstellen of verzetten, verander de status van je evenement dan eerst in 'Uitgesteld'. Stuur daarna je bezoekers een e-mail en reageer op restitutieverzoeken van bezoekers die niet langer kunnen komen. Zodra je nieuwe datum is bevestigd, kun je je datum en ticketinstellingen bijwerken.

<h2 id="1">Beleid voor uitgestelde en verzette evenementen</h2> <p>Houd je aan <a href="https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=8480" target="_self">de voorwaarden van ons beleid</a> als je je evenement moet uitstellen of verzetten.</p> <h3 id="1-1">1. Verschil tussen uitstellen en verzetten.</h3> <ul><li>Bij een uitgesteld evenement staat nog steeds de oorspronkelijke evenementdatum.</li><li>Een verzet evenement heeft een nieuwe datum en die wordt weergegeven bij het evenement.</li></ul> <h3 id="1-2">2. Je evenement verzetten en uitstellen.</h3> <ul><li>Werk de datum van het evenement binnen 30-60 dagen bij. Als dit niet mogelijk is, laat je bezoekers dan zo snel mogelijk en duidelijk weten wat de plannen zijn om verwarring te voorkomen. Houd er rekening mee dat bezoekers vaak restituties aanvragen wanneer het langer duurt om een evenement te verzetten.</li><li>De nieuwe datum moet binnen 1 jaar van de oorspronkelijke datum liggen voor de beste bezoekerservaring.</li><li>Zorg dat je bereikbaar bent voor bezoekers met vragen en restitutieverzoeken. Dit kun je doen door je e-mailadres voor reacties bij te werken of een rol toe te voegen die instaat voor contact met bezoekers.</li></ul> <h3 id="1-3">3. Controleer dit voordat je begint:</h3> <p>☑️ Als je je evenement moet uitstellen of verzetten, zorg er dan voor dat je de vereisten van ons restitutiebeleid voor organisatoren respecteert.<br>☑️ Werk de datum van het evenement binnen 30-60 dagen bij. Als dit niet mogelijk is, laat je bezoekers dan zo snel mogelijk en duidelijk weten wat de plannen zijn om verwarring te voorkomen. Bezoekers vragen vaak restituties aan wanneer het langer duurt om een evenement te verzetten.<br>☑️ De nieuwe datum moet binnen 1 jaar van de oorspronkelijke datum liggen.<br>☑️ Als een evenement wordt uitgesteld of geannuleerd, wordt de volledige aankoop gerestitueerd, inclusief de ticketprijs en de Eventbrite-toeslagen.</p> <h2 id="2">Evenement uitstellen als je nog geen nieuwe datum hebt</h2> <p>Wanneer je de beslissing neemt om je evenement uit te stellen, moet je de status van je evenement wijzigen, je bezoekers e-mailen en reageren op restitutieverzoeken.</p> <h3 id="2-1">1. Je evenementstatus op &#39;Uitgesteld&#39; zetten.</h3> <ol><li>Ga naar het evenementdashboard en klik op &#39;In verkoop&#39;.</li><li>Kies &#39;Status wijzigen&#39;. Kies dan &#39;Uitgesteld&#39;.</li><li>Klik op &#39;Niet langer te koop stellen&#39;.</li></ol> <p>Hierdoor wordt de online verkoop van tickets stopgezet en kunnen mogelijke ticketkopers deze nieuwe status op de evenementenpagina zien.</p> <h3 id="2-2">2. Bezoekers een e-mail sturen.</h3> <p>Zodra de evenementstatus op &#39;Uitgesteld&#39; staat, zie je automatisch de optie om je bezoekers een e-mail te sturen. Werk het sjabloon bij of stel zelf een e-mail op voor je bezoekers. Laat je bezoekers het volgende weten:</p> <ul><li>Hoe bezoekers een <a href="https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3207" target="_self">restitutie</a> kunnen aanvragen.</li><li>De nieuwe datum van je evenement. Als je nog geen nieuwe datum hebt, laat je bezoekers dan weten wanneer je de nieuwe datum aan zult kondigen.</li><li>Bij wie bezoekers terecht kunnen voor vragen. Controleer ook het e-mailadres voor reacties om er zeker van te zijn dat de antwoorden op de juiste plek terecht komen.</li></ul> <h3 id="2-3">3. Reageren op restitutieverzoeken.</h3> <p>Door snel te reageren op restitutieverzoeken, behoud je het vertrouwen van je bezoekers. Als bezoekers niet aanwezig kunnen zijn op de nieuwe datum, kun je een restitutie verlenen. Als je restituties verleent voor je uitgestelde evenement, betaalt Eventbrite ook de toeslag terug.<br><br>Je hebt twee keuzes bij restituties:</p> <ul><li>Stort het restitutiebedrag terug op de oorspronkelijke betaalmethode die is gebruikt voor de ticketaankoop</li><li>Geef de restitutie als tegoed dat gebruikers voor je toekomstige evenementen kunnen gebruiken (alleen Amerikaanse dollar)</li></ul> <p>In beide gevallen wordt het totale restitutiebedrag automatisch afgetrokken van je uitbetalingssaldo.<br><br>Je kunt ook het volgende doen:</p> <ul><li><a href="https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3295" target="_self">Een korting aanbieden voor een toekomstig evenement</a></li><li><a href="https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3479" target="_self">Je bezoekers overzetten naar een ander evenement</a></li><li><a href="https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=27564" target="_self">De bestelgegevens veranderen in die van een bezoeker die wel aanwezig kan zijn</a></li></ul> <h3 id="2-4">4. Nuttige links.</h3> <ul><li><a href="https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=41550" target="_self">Je evenementstatus veranderen</a></li><li><a href="https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3327" target="_self">E-mails versturen naar bezoekers</a></li><li><a href="https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3399" target="_self">Een bestelling restitueren</a></li><li><a href="https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=41689" target="_self">Voor evenementorganisatoren - informatie over het coronavirus</a></li><li><a href="https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=8480" target="_self">Vereisten van het Eventbrite-restitutiebeleid voor organisatoren</a></li></ul> <h2 id="3">Evenement verzetten als je al een nieuwe datum hebt</h2> <p>Als je je evenement verzet en al een nieuwe datum hebt, voeg deze dan zeker aan je evenement toe. Werk vervolgens je ticketinstellingen bij en stuur je bezoekers een e-mail.</p> <h3 id="3-1">1. De nieuwe datum invoeren.</h3> <ol><li>Ga naar je evenement en selecteer &#39;Basisgegevens&#39;.</li><li>Stel een nieuwe datum in en sla de wijzigingen op.</li><li>Stuur ticketkopers een e-mail en bevestig de nieuwe datum.</li></ol> <h3 id="3-2">2. Bevestig dat je tickets te koop zijn.</h3> <ol><li>Ga naar &#39;Tickets&#39;.</li><li>Maak een nieuw tickettype of bewerk een bestaand tickettype.</li><li>Werk zo nodig de einddatum van de verkoop bij.</li><li>Sla je wijzigingen op.</li></ol> <h3 id="3-3">3. Ticketkopers een e-mail sturen met de nieuwe datum.</h3> <p>Deel de nieuwe datum met bestaande ticketkopers:</p> <ol><li>Ga naar &#39;E-mails aan bezoekers&#39; onder &#39;Bezoekers beheren&#39;.</li><li>Klik op &#39;Nieuwe e-mail voor bezoekers maken&#39;</li><li>Voeg de nieuwe datum en eventuele updates toe aan de e-mail.</li><li>Klik op &#39;Nu verzenden&#39;.</li></ol> <h3 id="3-4">4. Reageren op restitutieverzoeken.</h3> <p>Door snel te reageren op restitutieverzoeken, behoud je het vertrouwen van je bezoekers. Als bezoekers niet aanwezig kunnen zijn op de nieuwe datum, kun je een restitutie verlenen. Als je restituties verleent voor je uitgestelde evenement, betaalt Eventbrite ook de toeslag terug.<br><br>Je hebt twee keuzes bij restituties:</p> <ul><li>Stort het restitutiebedrag terug op de oorspronkelijke betaalmethode die is gebruikt voor de ticketaankoop</li><li>Geef de restitutie als tegoed dat gebruikers voor je toekomstige evenementen kunnen gebruiken (alleen Amerikaanse dollar)</li></ul> <p>In beide gevallen wordt het totale restitutiebedrag automatisch afgetrokken van je uitbetalingssaldo.<br><br>Je kunt ook het volgende doen:</p> <ul><li><a href="https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3295" target="_self">Een korting aanbieden voor een toekomstig evenement</a></li><li><a href="https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3479" target="_self">Je bezoekers overzetten naar een ander evenement</a></li><li><a href="https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=27564" target="_self">De bestelgegevens veranderen in die van een bezoeker die wel aanwezig kan zijn</a></li></ul> <h3 id="3-5">5. Nuttige links.</h3> <ul><li><a href="https://www.eventbrite.nl/support/articles/nl_NL/Multi_Group_How_To/een-evenement-aanmaken?lg=nl_NL#1-4" target="_self">Een datum en tijd selecteren</a></li><li><a href="https://www.eventbrite.nl/support/articles/nl_NL/How_To/aangepastetickettypenmaken?lg=nl#6" target="_self">Bevestigen dat je tickets te koop worden aangeboden</a></li><li><a href="https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3327" target="_self">E-mails versturen naar bezoekers</a></li></ul>

Heb je nog steeds vragen? Neem Contact met ons op.