Skip Main Navigation

Een online evenement instellen

Stel de locatie in op Online evenement voor toegang tot de tools Digitale links voor eblink{online evenementen=>https://www.eventbrite.nl/organizer/overview/}. Schakel vervolgens PDF-tickets uit en werk de orderbevestiging bij met specifieke informatie voor bezoekers (zoals belangrijke data of links naar voorbereidingsmateriaal). Stuur na afloop van je evenement een enquête om te weten te komen hoe je je publiek in de toekomst beter van dienst kunt zijn.

TIP: eblink{Kom te weten hoe je een live-evenement organiseert=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=5035}.

OPMERKING: Als je deelneemt aan een online evenement en de organisator een vraag wilt stellen, eblink{kun je als volgt contact met hen opnemen=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3275}.

Je online evenement opzetten

1. Voeg woorden als “webinar” toe in de naam van je evenement (onder Basisgegevens).

Een duidelijke titel is belangrijk voor goede SEO. Dit zorgt ervoor dat bezoekers evenementen kunnen vinden.

2. Stel de locatie in op Online evenement (onder Basisgegevens).

Met de instelling Online evenement maak je duidelijk dat dit een virtueel evenement is. Sla je instellingen op. De optie Digitale links verschijnt nu links in het menu Evenementen beheren.

OPMERKING: Online evenementen worden niet ondersteund door de functie eblink{Aan Facebook toevoegen=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3401}.

3. Gebruik de beschrijving van evenement om gedetailleerde informatie te geven (onder Gegevens).

• Laat duidelijk weten wanneer bezoekers een link voor aanmelding bij je evenement zullen ontvangen, wat de inhoud zal zijn en wie er zal spreken of presenteren. • Als je bezoekers uit meerdere tijdzones verwacht, gebruik je de beschrijving van het evenement om duidelijk te maken wanneer de begin- en eindtijd precies is. • Geef aan wat de vereisten voor software en de internetverbinding zijn om ervoor te zorgen dat bezoekers alles probleemloos kunnen volgen.

TIP: Als je bezoekers uit verschillende tijdzones verwacht, is 'Beschrijving van evenement' dé plek om tijdzones te verduidelijken in je agenda.

TIP VOOR EXPERTS: Geef aan wat de vereisten voor software en de internetverbinding zijn om ervoor te zorgen dat bezoekers alles probleemloos kunnen volgen.

4. Bied tickettypen aan die bij je publiek passen (onder Tickets).

Je kunt je verkoopcijfers een flinke zet geven door tickettypes voor zowel groepen als individuen aan te bieden als je eblink{een betaald online evenement=>https://www.eventbrite.nl/organizer/pricing target=_blank} organiseert.

5. Stel de privacy voor je evenement in (onder Privacyinstellingen).

Maak je evenement besloten als je wilt voorkomen dat je online evenement wordt weergegeven in zoekresultaten op websites als Google en Yahoo!. Je kunt zelfs instellen dat het evenement eblink{alleen voor genodigden is=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3462} of eblink{een wachtwoord vereist=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3364} voor een nog hoger privacyniveau.

OPMERKING: Als je evenement alleen voor genodigden is. moeten bezoekers een eblink{een uitnodiging ontvangen die je op Eventbrite hebt gemaakt=>https://www.eventbrite.com/support/articleredirect?anum=4814} om zich te registreren.

Links naar webinars en livestreams, documenten en beschrijvingen toevoegen aan de pagina Digitale links

1. Klik op Digitale links.

2. Bouw de pagina Digitale links op.

• Webinar toevoegen — Voeg een gedeelte met de naam van je webinar, een link naar het webinar en een voorbeeld toe. Als je Go-To-Meeting, Go-To_Webinar, Go-To-Training, HubSpot, Vimeo, Webex (Cisco), YouTube, ZoHo CRM of Zoom koppelt, krijg je toegang tot app-opties om bezoekersinformatie over te dragen nadat je je evenement hebt gepubliceerd. • Livestream toevoegen — Voeg een gedeelte toe met de naam van je livestream, een link naar de livestream en een voorbeeld. Als je Go-To-Meeting, Go-To_Webinar, Go-To-Training, HubSpot, Vimeo, Webex (Cisco), YouTube, ZoHo CRM of Zoom koppelt, krijg je toegang tot app-opties om bezoekersinformatie over te dragen nadat je je evenement hebt gepubliceerd. • Bestand toevoegen — Voeg een gedeelte toe waarin je een link zet naar een document of presentatie. • Tekst toevoegen – Voeg een gedeelte toe voor extra tekst. • Afbeelding toevoegen – Voeg een gedeelte toe dat net zo werkt als de uploader voor de hoofdafbeelding voor het evenement (onder Gegevens). Meerdere JPEG-, PNG- en GIF-afbeeldingen tot 10 MB worden ondersteund. • Video toevoegen – Voeg een gedeelte toe waarin een YouTube- of Vimeo-video te zien is.

TIP: Gebruik het tandwielpictogram om in te stellen wanneer gedeelten worden weergegeven op de pagina Digitale links, gedeelten opnieuw in te delen met de pijl omhoog/omlaag en items te verwijderen met het prullenbak-pictogram.

3. Sla je wijzigingen op.

4. Bekijk een voorbeeld van je evenement.

Klik op Voorbeeld onderin de pagina voor een voorbeeld van de pagina Digitale links.

TIP VOOR EXPERTS: Klik op Voorbeeld bovenin de pagina voor een voorbeeld van je evenementpagina (waar bezoekers zich registreren).

5. Aanvullende informatie.

• Bezoekers ontvangen een link naar je pagina met digitale links wanneer ze zich hebben geregistreerd. Ze ontvangen daarnaast ook 48 uur voor aanvang van het evenement en wanneer het evenemet van start gaat meldingen. • De pagina Digitale links is alleen zichtbaar voor jou, eblink{gebruikers met toegang tot het evenement=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3210} en geregistreerde bezoekers. Mensen die hier niet onder vallen krijgen een versleutelde pagina, een knop waarmee ze zich kunnen registreren en een knop waarmee ze contact op kunnen nemen met de organisator van het evenement te zien. • Video's die je gebruikt, moeten van jou zijn of voldoen aan Creative Commons-copyrightlicenties. • Digitale links is alleen beschikbaar voor evenementen die gebruikmaken van de eblink{nieuwe evenementcreatie=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=38056}.

Het betaalproces voor bezoekers aanpassen

1. Verzamel gegevens van alle bezoekers (onder Bestellingsopties > Bestelformulier).

eblink{Verzamel gegevens van alle bezoekers=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3262} en eblink{stel aangepaste vragen=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3231} om meer te weten te komen over je bezoekers.

2. Pas de E-mail met orderbevestiging van Eventbrite aan (onder Bestellingsopties > Orderbevestiging).

Geef het e-mailadres van de organisator op als standaard e-mailadres voor antwoord.. Voeg vervolgens gegevens toe voor geregistreerde bezoekers (onder Bericht voor e-mail en pdf-ticket).

TIP VOOR EXPERTS: Voeg een bedankbericht toe in het tekstvakje Bericht voor pagina met orderbevestiging (onder Webpagina aanpassen). Hiermee laat je je bezoekers weten dat je hun interesse in je evenement waardeert.

3. Schakel afdrukbare tickets uit (onder Bestellingsopties > Orderbevestiging).

Bezoekers hebben geen afdrukbare tickets nodig voor online evenementen. Scrol naar Aanvullende instellingen en schakel afdrukbare (PDF-)tickets uit.

OPMERKING: Je ziet ook een optie om btw-bonnen in te schakelen als je eblink{kosten in rekening brengt in andere valuta dan Amerikaanse dollar=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=7384}.

4. Maak kortingscodes (onder Uitnodigen en promoten > Kortings- en toegangscodes).

• eblink{Kortingscodes=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3295} — Bied een korting voor je tickets aan. • eblink{Toegangscodes=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3922} — Geef verborgen tickets weer. • eblink{Openbare kortingen=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3229} — Bied korting aan senioren, militairen, kinderen en andere groepen.

Een geweldig online evenement organiseren

1. Loop alles een keer door.

Technische problemen komen geregeld voor. Test ruim van tevoren je apparatuur, internetverbinding en online tools. Dit is vooral belangrijk wanneer je sprekers hebt op verschillende locaties.

TIP VOOR EXPERTS: Als je een groot evenement organiseert en je strak in je planning zit, is het misschien verstandig om iemand paraat te hebben om technische problemen die jij of je bezoekers ondervinden, op te lossen.

2. Maak desgewenst gemeenschappelijke notities mogelijk.

Voeg een bestand toe aan de pagina Digitale links zodat bezoekers notities kunnen delen. Dit is een geweldige manier om de betrokkenheid onder je bezoekers te vergroten en een onderlinge band tot stand te brengen.

3. Las pauzes in.

Las pauzes in als je evenement langer dan een uur duurt of in meerdere sessies wordt gehouden. Hiermee zorg je dat bezoekers gefocust en betrokken blijven.

4. Stuur na afloop van het evenement een enquête uit.

Stuur een enquête uit=>https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=6665} voor feedback van je bezoekers. Hiermee laat je bezoekers zien dat je belang hecht aan een positieve evenementervaring.

TIP: Laat bezoekers duidelijk weten wanneer het webinar weer begint. Geef exacte tijden op. Je kunt deze eventueel in de agenda opnemen en op de dia zetten die tijdens pauzes wordt weergegeven.

Relevante artikelen

Heb je nog steeds vragen? Wij zijn er om je te helpen. Neem contact met ons op.