Skip Main Navigation

Informatie over het coronavirus voor evenementorganisators

Geactualiseerd door Support

Op 11 maart 2020 heeft de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) aangekondigd dat de uitbraak van het eblink{coronavirus (COVID-19)=>https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019} niet langer alleen een internationale volksgezondheidscrisis is, maar een eblink{pandemie=>https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020}. We zijn ons bewust van de impact die dit op de wereldwijde evenementcommunity heeft in getroffen gebieden. Ter ondersteuning van jouw gezondheid en welzijn houdt Eventbrite de officiële richtlijnen van gezondheidsautoriteiten, lokale overheden en de WHO nauwlettend in de gaten. Om op de hoogte te blijven, kun je het gezondheidsadvies van je plaatselijke autoriteiten raadplegen over deze uitbraak, en ook internationale richtlijnen via de eblink{WHO=>https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-on-mass-gatherings-and-covid-19}.

<h2 id="1">Beslissen om je evenement te annuleren of uit te stellen</h2><p>We begrijpen hoe moeilijk het is om te beslissen wat je met je evenement moet doen, en we zijn er om je hierbij te helpen. Hier zijn enkele relevante details die je kunnen helpen tot een beslissing te komen: 1. Raadpleeg actuele informatie over COVID-19 op lokaal niveau van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). De WHO biedt eblink{specifieke richtlijnen=&gt;https://www.who.int/publications-detail/key-planning-recommendations-for-mass-gatherings-in-the-context-of-the-current-covid-19-outbreak} over hoe je je evenement kunt voorbereiden met betrekking tot COVID-19. 2. Bekijk de aanbevelingen van je lokale of overheidsinstantie voor volksgezondheid.</p><h2 id="2">Je live evenement virtueel maken</h2><p>Als je je evenement niet wilt annuleren of uitstellen, kun je het ook virtueel houden in plaats van op een fysieke locatie. Hiervoor moet je de locatie van je evenement van een fysieke locatie in online veranderen. Zo doe je dat: 1. Klik op je evenement onder &#39;Evenementen beheren&#39; in je account. 2. Ga naar &#39;Basisgegevens&#39; op je evenementendashboard. 3. Klik op het potloodje naast je evenementlocatie. 4. Klik op de keuzelijst &#39;Locatie&#39; en selecteer &#39;Online evenement&#39;. 5. eblink{Volg de stappen=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=19996} om een evenementpagina te maken voor een livestream. Er zijn twee extra stappen wanneer je je live evenement in een virtueel evenement wilt veranderen. 1. eblink{Breng je bezoekers op de hoogte=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3327} van deze wijziging. 2. Voeg een link naar de livestream toe aan je eblink{e-mail aan bezoekers=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3327} of stuur deze op een later moment. Wanneer je de locatie verandert van een fysieke locatie in online stuurt Eventbrite niet automatisch de link van de livestream naar je bezoekers.</p><h2 id="3">Je evenement uitstellen</h2><p>Om je evenement uit te stellen, hoef je geen restituties te verlenen. Het is echter van cruciaal belang dat je zo snel mogelijk contact opneemt met je bezoekers zodat ze weten wat ze kunnen verwachten: • Vermeld je restitutiebeleid in je bericht • Vermeld duidelijk wanneer je evenement zal plaatsvinden en wanneer en hoe je bezoekers daar bevestiging van krijgen • Als je restituties aanbiedt, geef bezoekers dan instructies over hoe ze er een kunnen aanvragen eblink{Volg de stapsgewijze instructies over het uitstellen van je evenement op Eventbrite=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=34497} in ons Helpcentrum.</p><h2 id="4">Je evenement annuleren</h2><p>Als je een evenement moet annuleren, moet je je bezoekers hiervan op de hoogte brengen en restituties verlenen. Zodra je deze eerste stappen hebt voltooid, klik je op &#39;Annuleren&#39; in het evenementendashboard om je evenement voor het publiek te annuleren op Eventbrite. eblink{Volg deze instructies over het annuleren=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articles/nl_NL/Multi_Group_How_To/terugbetalingsvereisten-voor-geannuleerde-evenementen-als-gevolg-van-covid-19?lg=nl_NL#1} van je evenement in ons Helpcentrum.</p><h2 id="5">Tips voor extra voorzorgsmaatregelen</h2><p>Als evenementorganisator heb je een speciale verantwoordelijkheid om proactief maatregelen te treffen om best practices voor gezondheid en hygiëne te handhaven op je evenementen. Elk evenement is anders en heeft zijn eigen risico&#39;s. Kom te weten wat je kunt doen om je evenement voor te bereiden in dit eblink{Helpcentrum-artikel=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=41691}.</p><h2 id="6">Bestellingen restitueren</h2><p>Als je eblink{een restitutie moet verlenen=&gt;https://www.eventbrite.nl/support/articleredirect?anum=3399} vanwege het coronavirus, kies dan de reden &#39;COVID-19&#39;. Alle Eventbrite-servicekosten worden dan terugbetaald.</p>

Heb je nog steeds vragen? Neem Contact met ons op.