Eventbrite

Helpcentrum

Een evenement organiseren

Je verkeers- en conversierapport bekijken

Je verkeers- en conversierapport laat zien via welk kanaal bezoekers zijn gekomen om zich voor jouw evenement te registreren. Ga naar je dashboard en selecteer Rapporten om dit rapport te bekijken. Selecteer vervolgens Evenementrapportages en kies Verkeer en conversie. Het verkeers- en conversierapport is momenteel alleen beschikbaar voor een klein aantal gebruikers.

In dit artikel

  • 1. Ga naar je dashboard.
  • 2. Selecteer 'Rapportage'.
  • 3. Selecteer 'Evenementrapportages'.
  • 4. Kies 'Verkeer en conversie'.
  • 5. Selecteer evenementen en voeg filters toe.
  • 6. Kies het type gegevens dat je wilt bekijken.
  • 7. Selecteer het verkeerskanaal voor meer informatie.

OPMERKING: Om het Verkeers- en conversierapport te kunnen openen, is toestemming voor het weergeven van 'Basisrapporten' vereist. Vraag de eigenaar van het account of je hiervoor toestemming hebt als je zelf niet de eigenaar van het account bent.

1. Ga naar je dashboard.

Log in bij je Eventbrite-account en ga naar Mijn evenementen beheren via je accountmenu. Selecteer vervolgens je evenement.

2. Selecteer 'Rapportage'.

3. Selecteer 'Evenementrapportages'.

4. Kies 'Verkeer en conversie'.

5. Selecteer evenementen en voeg filters toe.

Voer de titel van een evenement in, waarvan je de rapportgegevens wilt bekijken. Als je meerdere evenementen in de zoekbalk typt en selecteert, kun je de gegevens van meerdere evenementen bekijken. Kies vervolgens uit de volgende filters:

  • Status evenement: is het evenement gepubliceerd of beëindigd?

  • Datum/tijd evenement: geeft evenementen weer die in de geselecteerde periode beginnen of gepland zijn om te beginnen

  • Naam locatie: de locatie van het evenement

  • Trackinglink: links die je hebt gemaakt om de verkoop en het aantal bezoekjes te volgen

  • Mobiel vs. web: welk verkeer via de Eventbrite-app en welk verkeer via een webbrowser kwam

6. Kies het type gegevens dat je wilt bekijken.

Selecteer de gegevenscategorie die je in de grafiek wilt weergeven:

  • Paginabezoeken: aantal keren dat je evenementpagina is bekeken.

  • Verkochte bestellingen: totaal aantal geplaatste bestellingen voor je evenement. Bestellingen kunnen meerdere tickets omvatten.

  • Verkochte tickets : totaal aantal verkochte tickets.

 Deze grafiek toont gegevens van de afgelopen 30 dagen. 

7. Selecteer het verkeerskanaal voor meer informatie.

Als je op een verkeerskanaal klikt, worden meer details weergegeven over hoe mensen jouw evenement hebben ontdekt. Je kunt kanalen weglaten uit de grafiek door het oogje naast het kanaal te selecteren.

VERKEERSKANAAL

KANAALBESCHRIJVING

Advertentietools

Advertenties en posts die je hebt gemaakt met Eventbrite

Facebook- en Instagram-advertenties

Activiteiten die voortkomen uit Boost-betaalde advertenties op social media voor advertentiekanalen van Meta

Google Ads

Activiteiten die voortkomen uit Boost-betaalde advertenties op social media voor advertentiekanalen van Google

Op Facebook verkochte tickets

Activiteiten die voortkomen uit een Facebook-evenementpagina met betaaloptie op Facebook

Op Facebook-links geklikt

Activiteiten die voortkomen uit een Facebook-evenementpagina met een link naar jouw Eventbrite-evenementpagina

Op LinkedIn-links geklikt

Activiteiten die voortkomen uit het bericht Delen op LinkedIn

E-mails

E-mails die je hebt verzonden

E-mailcampagnes van Eventbrite

Activiteiten die voortkomen uit e-mails die zijn verzonden met behulp van de tool voor e-mailcampagnes van Eventbrite

Mailchimp

Activiteiten die voortkomen uit e-mails die zijn verzonden met behulp van de Mailchimp-integratie van Eventbrite

Emma

Activiteiten die voortkomen uit e-mails die zijn verzonden met behulp van de Emma-integratie van Eventbrite

Constant Contact

Activiteiten die voortkomen uit e-mails die zijn verzonden met behulp van de Constant Contact-integratie van Eventbrite

Direct verkeer

Marketing die je hebt opgezet buiten Eventbrite om

Evenementpagina/geïntegreerde betaling

Activiteiten op jouw evenementpagina die voortkomen uit je unieke evenement-URL, een website waar je een geïntegreerde betalingswidget, of andere websites die verkeer naar jouw evenementpagina leiden

Collecties

Activiteiten die voortkomen uit een van je evenementcollecties

Organisatorprofiel

Activiteiten die voortkomen uit je Eventbrite Organizer-profiel

Eventbrite-website

Website en mobiele app van Eventbrite (ook bekend als Marketplace van Eventbrite)

Zoeken

Activiteiten die voortkomen uit je evenementpagina in de openbare zoekfunctie van de Eventbrite-directory

Startpagina

Activiteiten die voortkomen uit de Eventbrite-startpagina

Aanbevolen

Activiteiten die voortkomen uit aanbevelingen uit 'Gerelateerde evenementen' of 'Andere evenementen die je misschien leuk vindt' op de Eventbrite-site

Likes en Opgeslagen

Activiteiten die van bezoekers komen die je evenement hebben geliket of opgeslagen

Gedeeld door bezoekers van evenementpagina

Activiteiten die voortkomen uit het evenement dat wordt gedeeld op social media met behulp van de tool 'Delen' op de evenementpagina (Facebook, Facebook Messenger, LinkedIn, Twitter, Gmail)

Eventbrite-nieuwsbrieven

Activiteiten die voortkomen uit een Eventbrite-nieuwsbrief

Melding van volgers

Activiteiten die van volgers komen die een melding krijgen over een nieuw gepubliceerd evenement

Herinneringsmelding

Activiteiten die van gebruikers komen die aan een aanstaand evenement herinnerd wilden worden

Onvoltooide e-mail

Activiteiten die voortkomen uit een Eventbrite-mail die is verzonden aan gebruikers die zijn begonnen met de registratie voor een evenement maar deze niet hebben voltooid

Orderbevestiging

Activiteiten die voortkomen uit de e-mail met orderbevestiging van een evenement

Eventbrite-partners

Activiteiten die van distributiepartners komen zoals Spotify, BandsInTown, Youtube en Songkick

iOS- en Android-apps van Eventbrite

Activiteiten van personen komen die de iOS- en Android-apps van Eventbrite gebruiken

Heb je nog vragen?