Eventbrite

Helpcentrum

Een evenement organiseren

Vertraagde of ontbrekende uitbetalingen

Nadat je evenement is afgelopen, komen uitbetalingen normaliter na 5 tot 7 werkdagen. Als je je uitbetaling niet hebt ontvangen, kunnen er verschillende redenen zijn voor de vertraging. Ga naar Financiën om te controleren wat je uitbetalingsstatus is. Kijk vervolgens in je e-mails of er problemen zijn bij de uitbetaling.

In dit artikel

  • Controleer je uitbetalingsstatus
  • Stel een betaalmethode in
  • Voeg belastinggegevens toe
  • Controleer je uitbetalingsschema.
  • Als je evenement wordt geannuleerd of uitgesteld
  • Controleer je e-mail
  • Neem contact op met je bank en vermeld de 'trace-id' (alleen VS)
  • Verzend de chequebetaling opnieuw (alleen USD).

Controleer je uitbetalingsstatus

Je kunt je uitbetalingsstatus zien in je Eventbrite-account:

  1. Ga naar Financiën.

  2. Selecteer het tabblad Uitbetalingen en zoek de uitbetaling.

Je ziet een van de volgende statussen:

Stel een betaalmethode in

Als je uitbetaling niet is verzonden en niet in behandeling is, controleer dan of je een bankrekening hebt toegevoegd:

  1. Ga naar Mijn evenementen beheren en selecteer je evenement.

  2. Selecteer Betalingen en belastingen en dan 'Uitbetalingsmethode'.

  3. Selecteer de gewenste uitbetalingsmethode of voeg nieuwe bankgegevens toe.

Zodra de uitbetalingsgegevens zijn toegevoegd, verzendt Eventbrite de in aanmerking komende uitbetalingen op de volgende werkdag. Als je evenement al meer dan 60 dagen geleden is afgelopen, neem dan contact met ons op.

TIP: Maak je uitbetalingsmethode de standaardmethode voor alle evenementen in je Finance Workspace.

Voeg belastinggegevens toe

Als je Eventbrite-betalingsverwerking in de VS gebruikt, moet je belastinggegevens toevoegen voordat je uitbetalingen kunt ontvangen. Als je geen staatsburger van de VS bent en evenementen in de VS host, moet je formulier W-8 indienen.

Zodra de belastinggegevens zijn toegevoegd, verzendt Eventbrite de in aanmerking komende uitbetalingen op de volgende werkdag. Als je evenement al meer dan 60 dagen geleden is afgelopen, neem dan contact met ons op.

OPMERKING: Alleen de eigenaar of een beheerder van het account kan belastinggegevens toevoegen.

Controleer je uitbetalingsschema.

Eventbrite verzendt je uitbetaling drie dagen na afloop van je evenement. Zodra deze is verzonden, stort je bank het geld binnen 3 tot 5 werkdagen (uitbetalingen binnen de VS) of 5-7 werkdagen (uitbetalingen buiten de VS) op je rekening.

Neem na de verzending contact op met je bank als je wilt weten wanneer het geld op je rekening wordt gestort.

Controleer je uitbetalingsschema als je uitbetalingen verwacht voordat je evenement is afgelopen.

Als je evenement wordt geannuleerd of uitgesteld

Eventbrite houdt je uitbetaling automatisch vast wanneer je je evenement uitstelt of annuleert. Dit geeft je de mogelijkheid om ticketkopers eenvoudig terug te betalen.

  • Beleid voor geannuleerde evenementen:

    • Wanneer een evenement wordt geannuleerd, vereist Eventbrite dat er restituties worden verleend.

  • Beleid voor uitgestelde evenementen:

    • Als je een evenement uitstelt, heb je 90 dagen de tijd om een nieuwe datum op te geven en door te geven. Als je binnen 90 dagen geen nieuwe evenementdatum hebt, moet je een restitutie verlenen wanneer een bezoeker hierom vraagt. Je moet dit 45 dagen lang doen en totdat een nieuwe datum is geselecteerd en doorgegeven.

    • Je uitbetaling wordt pas verwerkt als het evenement plaatsvindt. Als je je evenement hebt verzet en afgerond, maar je hebt de uitbetaling niet binnen de standaardperiode ontvangen, dien dan een uitbetalingsverzoek in.

Controleer je e-mail

In sommige gevallen stuurt Eventbrite een melding wanneer een uitbetaling is vertraagd. Eventbrite neemt alleen contact op met de eigenaar van het account.

Controleer of er in de inbox die aan dat account is gekoppeld een e-mail van Eventbrite zit.

Neem contact op met je bank en vermeld de 'trace-id' (alleen VS)

Aan de hand van de trace-id kan je bank de uitbetaling opsporen en het geld naar je rekening overmaken. Als je je uitbetaling niet binnen 5 werkdagen na verzending hebt ontvangen, zoek dan de trace-id:

  1. Ga naar Financiën en selecteer Uitbetalingen.

  2. Selecteer je uitbetaling.

  3. Zoek de trace-id.

Verzend de chequebetaling opnieuw (alleen USD).

Cheques vervallen na 90 dagen. Als je cheque is vervallen, volg je deze stappen om je uitbetaling opnieuw uit te voeren. Als je je cheque na 10 werkdagen nog niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op om deze opnieuw te laten versturen.

Heb je nog vragen?